یادداشت/

به نام کانال‌های ترویج دین، به کام شبکه‌های ماهواره‌ای غیراخلاقی

گرچه ماهواره و تکنولوژی‌های جدید ارتباطی، سهم به سزایی در پیشرفت علم و رفاه انسانی دارند، اما در تجربه کوتاه و چندین ساله معلوم شده دارای برخی آسیب‌ها و پیامدهای منفی نیز است.
کد خبر: ۳۲۸۸۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴ - 21January 2019

به نام کانال‌های ترویج دین، به کام شبکه‌های ماهواره‌ای غیراخلاقیبه گزارش گروه استان‌های دفاع پرس، زمانی چنین به نظر می‌آمد که پیشرفت رسانه‌های ماهواره‌ای، پدیده‌ای کاملاً مطلوب و عاری از خطاست و برای تحقق دهکده جهانی، لازم و ضروری است.

گرچه ماهواره و تکنولوژی‌های جدید ارتباطی، سهم به سزایی در پیشرفت علم و رفاه انسانی دارند، اما در تجربه کوتاه و چندین ساله معلوم شده است دارای  آسیب‌ها و پیامدهای منفی نیز هست.

تاثیر برنامه‌های ماهواره‌ای بر روی فرزندان خانواده‌ها یا نوجوانان و جوانان بیشتر است، به طوری که این گروه زمان بیشتری را صرف تماشای برنامه های ماهواره‌ای می‌کنند.

در واقع این برنامه‌ها ارزش‌ها، باورها، تصورات، انتظارات و جهت گیری‌های ارزشی متفاوتی را تبلیغ و عرضه می‌کنند که باعث می شود به مرور زمان فاصله روانی بین والدین و فرزندان بیشتر و بیشتر شود و به انقطاع یا گسست نسلی بی‌انجامد، از این رو به حسب مقابله با این موارد، شبکه‌های مذهبی و برنامه‌هایی در صدا و سیمای کشورمان نیز وارد این میدان شدند تا به مقابله با این  فضا بپردازند.

این فضای رقابت و ارائه محتوا تا نقطه‌ای پیش رفت که برخی افراد ارائه دهنده سرویس را بر آن دارد تا با هزینه‌های برخی از این شبکه های داخلی، شبکه‌های مروج فرهنگ غرب گرایی را ایجاد کنند و‌ در پی گسترش این شبکه‌ها در فضای ماهواره‌ای باشند.

طبق آخرین اخبار ۶ شبکه ماهواره‌ای در ماهواره یوتلست که با شعار پخش فیلم‌های بدون سانسور ایجاد شده و توسط همین سرویس دهنده ماهواره‌ای راه‌اندازی و تغذیه مالی می شود  در تهران اداره می‌شود.

به نظر می‌رسد این رویکرد جدید شبکه های ماهواره‌ای از هم گسیختگی و آلوده کردن کانون خانواده را هدف گرفته است. حال سوال بسیار مهم اینجاست که با شرایطی که کشور ما با آن روبرو است و رهبر انقلاب نیز به آن اشاره کردند و آن پرهیز کامل از تقلید سبک و سلوک زندگی و تمدن غربی است چگونه  مجموعه‌ای از داخل ایران می‌تواند مروج این نوع سبک زندگی باشد؟ این نوع تفاوت برخورد و تضاد در اجرای منویات معظم له آن هم در کشور ایران و ترویج سبک زندگی غربی می‌‌تواند نشانه چه باشد؟

ارائه سرویس به برخی شبکه‌های مذهبی توانسته فضایی را ایجاد کند که این سرویس دهنده به نام ارائه سرویس به این شبکه‌ها، در واقع خود گرداننده و تامین کننده مالی کننده شبکه‌هایی که مروج سبک زندگی غربی در بدترین حالت ممکن هستند با این خیال واهی که بتواند از طریق ایجاد غذای فکری مسموم غربی، صاحبان‌ آگهی را به سمت خود کشانده و درآمدی نیز از این راه داشته باشد، تفکر غلطی که جم نیز توانست از طریق آن چندین میلیارد سرمایه ایرانی داخل ایران را از کشور خارج کند.

اینجاست که می‌توان گفت اتفاقات ناگواری به نام شبکه های مذهبی به کام شبکه‌های مروج فرهنگ و سبک زندگی غربی اتفاق می‌افتد تا ضربه مهلک دیگری بر بدنه  فرهنگ این مردم وارد می شود.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
با سلام.. به نظرم الان اونقدرها که فکر میکنین شبکه های ماهواره ای مثل قبل پر بیننده نیستن و این کمبود بیننده حتی به سیما هم کشیده شده و فکر میکنم علت اصلیش نه بازدهی شبکه های ماهواره ای بلکه فضای مجازی و مخصوصا اینستا گرام هس که الان وقت اکثر جوونای ایرانی داخل اون میگذره و حتی من شاهد بودم که دوستانم در حین پخش برنامه ای از تلویزیون تمام وقتش تو گوشیش و اکانت اینستاش میگذره..
یکی از این مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
صدا و سیما و پیام رسان‌های داخلی باید صادقانه عدم حمایت و کارشکنی جریان غربگرا در دولت و مجلس را درباره رسانه‌های ملی به مردم بگویند سپس خود مردم در جهت منافع کشور بهترین تصمیم را خواهند گرفت
نظر شما
پربیننده ها