شاه نشین در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شوراهای محلی با اجرای استانی شدن انتخابات مجلس فعال‎تر می‎شوند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس فرصت فعال شدن را به شوراهای محلی، بخشداری، فرمانداری و استانداری‎ها می‎دهد تا به مسائل و مشکلات محلی بپردازند.
کد خبر: ۳۲۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ - 22January 2019

افزایش تمرکز و توجه نمایندگان به نظارت بر اجرای قوانین مصوب در گرو استانی شدن انتخابات پارلمان/ نمایندگان از انجام وظایف اصلی خود مغفول مانده اند«محمد محمودی شاه نشین» عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس تمرکز و توجه نمایندگان به قانونگذاری و رسیدگی به طرح و لوایح مجلس را بیش از گذشته افزایش می‎دهد، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از اقداماتی که باعث می‌شود نمایندگان از مهمترین رسالت خود که همان قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است، تا حدودی غافل بمانند، سرکشی به حوزه های انتخاباتی است.

وی افزود: با استانی شدن انتخابات مجلس، رسیدگی به امور مردم در شهرستان ها به عهده شوراهای محلی، بخشدار، فرماندار و استانداری‎ها قرار می‎گیرد و نمایندگان می‎توانند بهتر به انجام وظایف اصلی خود بپردازند.

شاه‎نشین با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس تنها یک مضرت دارد، گفت: کاندیداهایی که در روستا و شهرستان های کوچک قصد راه‎یابی به مجلس را دارند، به دلیل عدم شناخته شدن در سطح استان، شاید نتوانند در انتخابات موفق شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مزایای طرح استانی شدن انتخابات مجلس، تصریح کرد: نباید فواید این طرح را قربانی مضرات آن کنیم؛ چراکه با تصویب نهایی این طرح، سطح مجلس ارتقا پیدا می‎کند و در حقیقت وظایفی که نمایندگان از انجام آن مغفول مانده‎اند به خوبی و در راستای حل و فصل معضلات کشور انجام می‎شود.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار