فرمانده قرارگاه خاتم‌الأنبیا:

فاز یک بندر چابهار را در تحریم‌ها ساختیم/ آماده ساخت فاز ۲ به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا (ص) با تأکید بر اینکه آماده اجرای فاز‌های بعدی توسعه بندر چابهار هستیم، گفت: در دوره تحریم فاز یک بندر چابهار را اجرا کردیم و برای ورود به فاز ۲ اعلام آمادگی می‌کنیم.
کد خبر: ۳۲۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ - 22January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سعید محمد در گفت‌وگو با فارس درباره پیشرفت فاز‌های توسعه بندر چابهار اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) فاز یک توسعه بندر چابهار را اجرا کرد و تحویل داد.

با اجرای فاز یک بندر چابهار ۲۲۵ هکتار به اراضی جمهوری اسلامی اضافه شد

وی بیان کرد: فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار شامل ۲ پست اسکله کانتینری است، سه پست اسکله کالای عمومی دارد و ۲۲۵ هکتار زمین از دریا استحصال شد و عملاً در این فاز ۲۲۵ هکتار به اراضی جمهوری اسلامی اضافه شده است.

فاز یک بندر چابهار را در تحریم‌ها ساختیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا اظهار داشت: در فاز یک ۱۶ میلیون مترمکعب لایروبی در بستر سنگی که بسیار سخت بود، اجرا شد، این فاز ۶۰ هکتار محوطه ترمینال کانتینری دارد.

محمد با تأکید بر اینکه آماده اجرای فاز‌های بعدی توسعه بندر چابهار هستیم، ادامه داد: در دوره تحریم فاز یک بندر چابهار را اجرا کردیم برای ورود به فاز ۲ اعلام آمادگی می‌کنیم.

ارزش فاز دوم بندر چابهار ۱۶۵ میلیون دلار

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا اظهار داشت: فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی چابهار دارای ۲ پست اسکله و محوطه کانتینری متناظر است، ۶.۵ میلیون مترمکعب لایروبی دارد، دیوار حفاظتی ساحلی و بندری و ۳۸ هکتار ترمینال کانتینری دارد و ارزش آن ۱۶۵ میلیون دلار است.

چابهار علاوه بر موقعیت بازرگانی، دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی است، آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود.

بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی، که نزدیک‌ترین راه دسترسی کشور‌های محصور در خشکی آسیای میانه (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آب‌های آزاد است از اهمیت فراوانی برخوردار است و سازندگی و سرمایه‌گذاری فراوانی در آن صورت می‌گیرد، از آن جمله می‌توان به ساخت اسکله و افزایش گنجایش بارگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما (در خلیج چابهار) و ساخت راه‌آهن به سوی آسیای میانه و احداث فرودگاه بین‌المللی اشاره کرد.

این بندر یکی از مهم‌ترین چهارراه‌های کریدور شمال - جنوب بازرگانی جهانی است.

با این سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ظرفیت بندر در فاز یک به ۸.۵ میلیون تن رسید و در فاز‌های بعدی ظرفیت بندر چابهار به ۸۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار