القدس العربی:

عراق برای تامین امنیت عزاداران حسینی طرح ویژه امنیتی اتخاذ کرده است

مسئولان عراقی به دنبال پاکسازی مناطق جنوب بغداد برای تامین مسیر حرکت شیعیان به سوی شهر مقدس کربلا هستند و هزاران نیروی امنیتی را برای برقراری مراسم عاشورا بسیج کرده اند.
کد خبر: ۳۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶ - 02November 2014

عراق برای تامین امنیت عزاداران حسینی طرح ویژه امنیتی اتخاذ کرده است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه القدس العربی در گزارشی با اشاره به طرح های امنیتی ویژه عاشورا در عراق آورده است: مسئولان عراقی به دنبال پاکسازی مناطق جنوب بغداد برای تامین مسیر حرکت شیعیان به سوی شهر مقدس کربلا هستند و هزاران نیروی امنیتی را برای برقراری این مراسم بسیج کرده اند.

این رسانه می نویسد: مسئولان امیدوارند که حوادث خونینی که طی سال های گذشته به مرگ صدها زائر انجامید امسال تکرار نشود و حملات انتحاری رخ ندهد.بازپس گیری جرف الصخر که منطقه ای زراعی به مساحت 200کیلومتری میان استان های بغداد و بابل در جنوب و الانبار در غرب و نزدیک به جاده بغداد به کربلا است محور اساسی برای این طرح است.در این جاده صدها هزار شیعی به کربلا می روند.

عثمان الغانمی می گوید: جرف الصخر یکی از لانه های تروریست ها برای بمب گذاری خودروها و ساختن بمب علیه کربلا در 110 کیلومتری جنوب بغداد و حله در 95 کیلومتری جنوب پایتخت در مراسم بزرگ است.آزادی این منطقه به ما در طرح امنیتی در سال جاری در ماه محرم و به ویژه روز عاشورا کمک شایانی می کند.جاده بغداد و کربلا امن تر از هر زمانی شده است.

یک افسر با درجه سرهنگ وزارت کشور عراق نیز گفت: پاکسازی جرف الصخر امنیت زائران را دو چندان کرده است.جاده الحله به جرف الصخر تنها راه زائران به کربلاست.

القدس العربی در ادامه می نویسد: شیعیان در معرض حملات خونین در ماه محرم و عاشورا قرار دارند و در سال گذشته در سلسله انفجارهای انتحاری ده ها نفر کشته شده اند. هیئت های عاشورایی و خیمه های عزا در بغداد و دیگر مناطق هدف قرار می گیرد.عناصر افراطی داعش عاملان این حملات هستند.

عثمان الغانمی سرتیپ وابسته به فرماندهی عملیات فرات مرکزی گفت: طرح ماه محرم با مشارکت بیش از 25 هزار نیروی پلیس و ارتش و به کار 1500 داوطلب اجرایی می شود.این افراد در کربلا و جاده بغداد به این شهر مستقر شده اند.جنگ میان ما و داعش به مثابه جنگ وجودی است.

القدس العربی بیان کرد: نیروهای امنیتی با دستگاه های مواد منفجره یاب در جاده بغداد و کربلا  و نیز داخل شهر مستقر هستند.کربلا و حومه آن در بیست اکتبر شاهد چهار خودرو بمب گذاری شده بود.در بغداد نیروهای امنیتی و نیروهای لباس شخصی در کمین انتحاری ها هستند.

انتهای پیام/ک.ف.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار