حسن بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

سفر هیات پارلمانی ایران به ترکیه/ رفع مشکلات مرزی محور گفت‌وگو با مقامات این کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از سفر هیات پارلمانی کشورمان به ترکیه به منظور برقراری تعاملات گسترده و رفع موانع مرزی دو کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ - 22January 2019

سفر هیات پارلمانی کمیسیون امنیت ملی به ترکیه/ رفع مشکلات مرزی و بازگشایی مرزها محور گفت‌وگو با مقامات این کشور«ابوالفضل حسن‎بیگی» نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به دستورکار مهم کمیسیون امنیت ملی، سفر امروز هیات پارلمانی این کمیسیون به ترکیه را اقدام موثری در جهت افزایش و تحکیم روابط تجاری، اقتصادی و امنیتی دانست و اظهار داشت:باور مجلس بر این است که مشکلات جاری کشور به خصوص بحران‎هایی که به واسطه برقراری ارتباط با اروپایی‌ها برای ما ایجاد شده با تعامل کشورهای همسایه جبران و بهبود می‌یابد؛ لذا دولت و خصوصا وزارت امور خارجه نیز باید به این امر باور قلبی پیدا کنند.

حسن بیگی نشست با مقامات پارلمانی و خصوصا وزیر امور خارجه ترکیه را از برنامه‌های مهم کمیسیون متبوعش دانست و افزود: رایزنی با فعالان اقتصادی کشور ترکیه و همچنین فعالان اقتصادی ایرانی که در این کشور مشغول به فعالیت هستند از دیگر اهداف سفر هیات پارلمانی کمیسیون امنیت ملی است؛ لذا تعامل با فعالان اقتصادی ترکیه می‌تواند تا حدودی جایگزین همکاری‌های طرف‎های اروپایی شود.

حسن بیگی گفت: برخی موانع اکنون در مناطق مرزی کشورمان با ترکیه وجود دارد که امیدواریم با رایزنی دوطرف موانع و مشکلات مرزی از بین برود.

وی اضافه کرد: قرار است نقش پارلمان‌های دو کشور در راهبرد ارتقاء مناسبات دوجانبه بویژه مناسبات اقتصادی و تجاری پیگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور بر این باورند که مرتفع شدن مشکلات کشور در بخشهای سیاسی و اقتصادی تنها در گرو تعامل با آمریکا و اروپایی‌هاست،خاطرنشان کرد: تجربه ما در طول چهار سال انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده که هرگاه با غربی‌ها تعامل کرده و به آنها اعتماد کردیم، دچار خسارت شدیم؛ لذا مسوولان به ویژه مسوولان دیپلماسی کشورمان باید از این لحظه به همکاری با کشورهای هم‌مرز و همسایه با جمهوری اسلامی فکر کنند که تحقق این امر می‌تواند مزایای قابل توجهی را برای ایران و کشورهایی که با آنها تعاملات گسترده برقرار می‌کنیم، داشته باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار