جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی خبر داد؛

بهره‌برداری از 84 پروژه محرومیت‌زدایی در دهه فجر

جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در نشست خبری کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: در دهه فجر از 84 پروژه محرومیت‌زدایی در بیش از 28 روستای خراسان شمالی بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ - 23January 2019

بهره‌برداری از 84 پروژه محرومیت‌زدایی در دهه فجربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، سرهنگ «ابوالقاسم چمن» جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در نشست خبری کارگروه‌های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان شمالی از برگزاری 700 برنامه در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: این برنامه ها با همکاری سپاه، ارتش، ناجا و بسیج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در دهه فجر از 84 پروژه محرومیت زدایی در قرارگاه پیشرفت و آبادانی بهره برداری می شود، گفت: این پروژه ها در بیش از 28 روستای استان با اعتباری بالغ بر 4.5 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی ادامه داد: افتتاح کانال آب بتنی، کانال هدایت آب، احیای چشمه و مخزن خط انتقال آب، احداث مسجد و مدرسه، اتاقک دیجیتال و احداث مجموعه فرهنگی، آموزشی و ورزشی از جمله این پروژه ها است که در دهستان های گیفان، راستقان، حصارچه و شیرین سو مورد بهره برداری قرار می گیرد.

چمن از مرمت 80 قنات با همکاری آستان قدس و مشارکت‌های مردمی خبر داد و افزود: حدود 30 قنات تاکنون به بهره برداری رسیده و 15 قنات دیگر نیز در ایام دهه فجر به بهره برداری می­ رسد که 50 درصد اعتبار آن از طریق سپاه، 35 درصد آن از سوی آستان قدس و 15 درصد آن نیز از طریق مشارکت های مردمی تأمین شده است.

وی بیان کرد: در ایام دهه فجر با خانواده شهدا و جانباران و همچنین پیشکسوتان نیروهای مسلح در سطح استان دیدار خواهیم کرد و برگزاری یادوراه شهدا را نیز خواهیم داشت.

چمن از برگزاری طرح هر کاسب یک دانش آموز در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: در این طرح هر کاسب از یک دانش آموز و یا یک دانشجو بی بضاعت و کم بضاعت استان حمایت مالی می کند.

جانشین فرماندهی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به برپایی نمایشگاه در ایام دهه فجر گفت: در این نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را در حوزه بسیج، نیروی انتظامی، سپاه و ارتش به نمایش خواهیم گذاشت، همچنین بنا داریم نمایشگاهی از دستاوردهای انقلاب را نیز در برخی دهستان ها و روستاهای دوردست استان برپا کنیم.

وی تصریح کرد: مساجد نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند بنابراین در همین راستا طرح میز خدمت را در مساجد سطح استان اجرا خواهیم کرد تا مسئولین دستگاه های اجرایی پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم باشند.

چمن در پایان حضور مشترک یگان‌های نیروهای مسلح در صبحگاه مشترک، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه نیروهای مسلح، برگزاری اردوی راهیان نور، برگزاری نشست های بصیرتی در یگان‌های نیروی انتظامی و ارتش، حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه،  کلاس های سبک زندگی اسلامی، برگزاری جشنواده غذایی، برگزاری اردوهای جهادی و اعزام گروه‌های جهادی سلامت، نورافشانی در مرکز استان، رونمایی از تولید مستند نویسندگان انقلاب، پخش مستندهای پیروزی انقلاب در مساجد، انتشار عملکرد دستگاه اجرایی استان در فضای مجازی، دیدار نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه استان، برگزاری شب شعر انقلاب را از دیگر برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار