مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان مطرح کرد؛

مصونیت از انحرافات اجتماعی با عمل کردن به مفاهیم قرآنی

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» گفت: اگر قرآن محور زندگی باشد و مفاهیم قرآنی در بطن زندگی قرار گیرد، هیچوقت انحرافات اجتماعی به وجود نمی‌آیند.
کد خبر: ۳۲۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶ - 23January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد سرهنگ «حجت الله ناصر پور» مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان امروز (سه شنبه سوم بهمن ماه) در جلسه بصیرت افزایی خانواده های لشکر 84 لرستان که در سالن سینمای  این لشکر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام  فاطمیه اظهار داشت: سبک زندگی حضرت فاطمه (س) بهترین الگو عملی و رفتاری برای زنان است.

وی گفت: جهاد و کار انقلابی، صبر انقلابی، دفاع از نبوت و امامت، همراهی با همسر بدون شکوه و شکایت از سختی های زندگی  از جمله دروسی است که می توان از مکتب حضرت فاطمه (س) آموخت.

سرهنگ ناصرپور نهاد خانواده را مقدس ترین نهاد اجتماعی بشریت خواند و افزود: نقش بی بدیل زنان را در نهاد خانواده نمی توان با هیچ چیزی مقایسه کرد چرا که آنها با تربیت درست فرزندان  و ترسیم نقشه راه نسل آینده باعث حفظ سرمایه های انسانی جامعه می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه تربیت مساوی با انضباط نیست، تصریح کرد: کسی که وظیفه تربیت را بر عهده دارد باید نسبت به مسائل روانشناسی شناخت داشته باشد، نیازهای انسانی را خوب بداند و بهترین راه های را برای رفع این نیازهار نظر بگیرد.

وی مادر را ستون و خیمه خانواده و پدر را نگهبان خانواده دانست و خاطرنشان کرد: تربیت عبارت است از ایجاد بستری مناسب برای کسب فضائل.

سرهنگ ناصرپور با بیان اینکه انسان بطور طبیعی تهدید گریز، خشونت گریز و تحقیر گریز است، گفت: محبت طلبی، تأیید طلبی و  علاقه به تشویق از جمله خصوصیات تمامی انسان هاست  که با در نظر گرفتن این ویژگی ها درتربیت جوانان باعث مصونیت آنها از انحرافات رفتاری می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  با تأکید بر اینکه اگر قرآن محور زندگی باشد و مفاهیم قرآنی در بطن زندگی قرار بگیرد، انحرافات اجتماعی هیچوقت به وجود نمی آیند، افزود: زیانکارترین افراد کسانی هستند که از صراه مستقیم فاصله می گیرند.

وی عنوان کرد: خطرناکترین خطرِ راه مستقیم، شیطان است چرا که این دشمن قسم خورده انسان را دعوت می کند به گناه، فحشاء و رذایل اخلاقی.

سرهنگ ناصرپوربا بیان اینکه اساس ماندن در صراط مستقیم، ابراز محبت در خانواده است، یاد آور شد: عدم عشق ورزی به اهل خانواده، ، رنگ باختگی حقوق عاطفی، قطع صله رحم، دوری از خدا و مأنوس نبودن با ارزش های الهی از جمله نشانه های فاصله گرفتن از صراط مستقیم  است.

مدیر کل حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس با تمام سختی ها و کمبود ها موفق به شکست دشمن شدیم، اضافه کرد:  ایثار، اراده، عشق، محبت، وحدت و همدلی از عوامل پیروزی ما در جنگ تحمیلی بود.

وی گفت: دشمن وقتی که دید در برابر اراده قوی ملت ایران به موفقیت نمی رسد، تصمیم گرفت با ترویج  مفاسد اخلاقی بویژه اعتیاد در بین جوانان این مرزو بوم اراده  قوی آنها را از بین ببرد.

سر هنگ ناصر پور در پایان عمل کردن به پیام شهدا را باعث ماندگاری در صراط مستقیم دانست و تصریح کرد: چیزی که باعث ماندگاری ما می شود، حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس و مقاومت در برابر وسوسه شیطانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار