سردار عامری از تدارک ۴۸۰ برنامه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه «۴۰ سال افتخار و بالندگی» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

نمایشگاه ۴۰ ساله دستاورد‌های انقلاب اسلامی، تحت عنوان «۴۰ سال افتخار و بالندگی» به همت تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی و مجموعه نیرو‌های مسلح، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ - 23January 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اصحاب رسانه، ویژه نمایشگاه ملی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر صبح امروز ۳ بهمن در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه ۴۰ سال افتخار و بالندگی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

سردار عامری رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این نشست اظهار داشت: نمایشگاه ۴۰ ساله دستاوردهای انقلاب اسلامی تحت عنوان ۴۰ سال افتخار و بالندگی به همت تمام سازمان ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی و مجموعه نیروهای مسلح، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۳۰ رسانه خارجی و همچنین رسانه های داخلی و اصحاب رسانه این برنامه را پوشش خواهند داد. در برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۸۰ برنامه ساماندهی شده است.

وی همچنین ادامه داد: در طی ۴۰ سال گذشته دشمن توطئه‌های زیادی علیه ما انجام داد، ولی هر بار شکست خورد و با ایستادگی مردم برخورد، زیرا انقلاب اسلامی متکی به مردم ایران است. انقلاب اسلامی همان طور که برای ملت‌های آزاده، پیام سعادت بخش دارد برای دنیای استکبار نیز پیامی دارد و این موضوع دنیای استکبار را نگران کرده است، زیرا آن را مخالف با منافع خود می‌دانند.

سردار عامری خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب گمان می‌کردند که ملت ما در مقابل این توطئه‌ها سر تسلیم فرود می‌آوردند؛ و همچنین پیش بینی می‌کردند که انقلاب فردایی نخواهد داشت، اما هر بار شکست خوردند.

 ۴۰ در جنگ سخت و نرم در مقابل نظام استکبار ایستادگی کردیم

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این که چهل سال است که در جنگ سخت و نرم در مقابل نظام استکبار ایستادگی کردیم، گفت: با وجود اینکه با مشکلاتی در کشور دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما نباید چشم‌مان را بر روی دستاورد‌های چهل ساله ببندیم. یکی از اهداف ما در برپایی نمایشگاه دستاورد‌های چهل ساله انقلاب این است که نشان دهیم در طی این سال‌ها چه کار‌هایی انجام شده است و چه نواقصی داشته‌ایم که باید آن را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از دستاورد‌های علمی و دفاعی کشورمان را نمی‌توانیم به صورت واضح بیان کنیم، زیرا دشمن در پی دستیابی به این دستاورد‌ها است. اگر ما دانش و علوم‌مان را به ثروت تبدیل کنیم یکی از کشور‌های قدرتمند و مرفه جهان خواهیم بود. ما در حوزه دفاعی جزو ۱۰ کشور برتر جهان هستیم.

سردار عامری اظهار کرد: به رغم تمام سیاه‌نمایی‌های دشمن، تحلیل‌گران امروز آینده ایران را یک کشور توسعه یافته تحلیل می‌کنند. ما ابتدا باید دستاورد‌های خودمان را بشناسیم سپس آن‌ها را تبیین کنیم و شاهد پیشرفت‌های عظیم باشیم.

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود گفت: از سال گذشته دشمن برنامه‌ریزی‌هایی داشت تا دستاورد‌های انقلاب را کوچک جلوه دهد و از سوی دیگر شعار می‌داد که انقلاب اسلامی، ۴۰ سالگی را نخواهد دید، اما امسال تمام دستگاه‌ها، نهادها، وزارتخانه ها، نخبگان و ... دست به دست هم داده‌اند تا دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به مردم ایران و جهانیان معرفی کنند و همچنین جشن پیروزی انقلاب اسلامی را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنند.

بیش از ۷۵ هزار متر مربع مساحت برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است

علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز عنوان کرد: نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب در ۱۱ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود. بالغ بر ۷۵ هزار متر مربع مساحت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. ۴۰ دستگاه دولتی و خصوصی و نهاد‌های مشترک در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: ۲۰ نشست تخصصی در این نمایشگاه برگزار می‌شود. براساس پیش بینی‌های صورت گرفته حدود هزار دستاورد در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، بین‌المللی، صنعتی، دفاعی و ... در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت. همچنین ۴۰ قله افتخار جمهوری اسلامی در قالب اینفوگرافی و پوستر ارائه خواهد شد.

جعفری در خصوص دیگر برنامه‌های این ستاد گفت: ۴۸۰ برنامه ساماندهی کردیم، اما ۲۰۷ برنامه در سه گروه الف. و ب. (سطح بین الملل) و گروه ج. در سطح کشوری و استانی برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان داشت: در این نمایشگاه برای نخستین بار انرژی اتمی تمام پروسه کاری خود را تبیین و در معرض عموم قرار خواهد داد.

همچنین وی درباره دیگر برنامه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دهه فجر گفت: شش موزه دفاع مقدس با حضور رئیس جمهور، سرلشکر محمدباقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و یکی از روسای قوا از طریق ویدیو کنفرانس به طور همزمان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص طبقه بندی برنامه‌ها برای گروه سنی مختلف، اظهار کرد: ما درخواست کردیم که وزارتخانه‌ها برنامه‌های خود در این نمایشگاه را به گونه‌ای طراحی کنند که برای نسل جوان جذاب باشد. از سوی دیگر با توجه به مساحت در نظر گرفته شده برای نمایشگاه، نقشه و بروشور‌هایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهیم. از سوی دیگر بخش مجازی و فعالیت‌های تفریحی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

جعفری درخاتمه افزود: افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار می‌شود. طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سفرای دیگر کشور‌ها نیز از نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب اسلامی بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/131



نظر شما
پربیننده ها