واکنش‌های انفعالی صهیونیست‌ها

تجاوز وحشیانه هوائی و موشکی ارتش صهیونیستی به دمشق و حومه آن در روز‌های اخیر، یک حرکت چند منظوره است که اهداف متعددی را دنبال می‌کند. نخست آنکه وضعیت سیاسی نتانیاهو به شدت متزلزل و ناپایدار است.
کد خبر: ۳۲۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ - 23January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: تجاوز وحشیانه هوائی و موشکی ارتش صهیونیستی به دمشق و حومه آن در روز‌های اخیر، یک حرکت چند منظوره است که اهداف متعددی را دنبال می‌کند. نخست آنکه وضعیت سیاسی نتانیاهو به شدت متزلزل و ناپایدار است. قرار است در اولین فرصت ممکن انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی برپا شود و احتمال پیروزی وی عملاً بسیار ضعیف است.

بعلاوه پرونده‌های متعددی از فساد مالی و ضعف عملکرد درباره او وجود دارد که اطرافیان را هم پراکنده ساخته است. برخی وزرای کابینه استعفا داده‌اند و برخی دیگر منتظر فرصتند تا از وی فاصله بگیرند. در چنین شرایطی حمله به سوریه و ایجاد فضای جنگی، اقدامی برای انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر وضعیت متزلزل دولت و شخص نتانیاهو ارزیابی می‌شود. موضوع مهم‌تر به تصمیم و اقدام غیرمنتظره ترامپ در مورد خروج نیرو‌های آمریکا از سوریه بر می‌گردد که متحدین آمریکا را به شدت غافلگیر کرده است. اگرچه ترامپ هم در تصمیم اولیه‌اش تغییراتی ایجاد کرده، ولی تل آویو با این شرارت‌ها می‌خواهد به واشنگتن بفهماند که با اوضاع شکننده‌ای مواجه شده و تصمیم ترامپ به زیان صهیونیست‌ها تمام خواهد شد.

این احتمال چندان دور از ذهن نیست که حملات اخیر به دمشق هم به توصیه مقامات واشنگتن برای توجیه عقب نشینی ترامپ از تصمیم خروج از سوریه صورت گرفته باشد، چرا که پس از حادثه‌ای در منبج هم معاون ترامپ تاکید کرد آمریکا قصد خروج کامل و فوری از سوریه را ندارد.

نکته مهم دیگر آنکه دست و پا زدن‌های نتانیاهو نشانه خشم و کینه‌اش به خاطر شکست کامل شرارت‌های محور شرارت غربی – عبری – عربی در منطقه است. قرار بود داعش در عراق و سوریه به قدرت حاکم تبدیل شود و تقریباً همه چیز براساس محاسبات و اقدامات آن‌ها مطابق برنامه به پیش می‌رفت. استقرار داعش و سایر تروریست‌های اجاره‌ای در سوریه و عراق به قدری جدی و قطعی شده بود که هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا با افتخار اعلام کرد موجودیت داعش را باید از ابتکارات وی و همفکرانش بدانند و درحال پیشروی، استقرار و نقش آفرینی در منطقه خاورمیانه است.

صهیونیست‌ها هم در جبهه و پشت جبهه به یاری تروریست‌ها سرگرم شدند و نتانیاهو شخصاً از تروریست‌های مجروح در بیمارستان‌های نظامی اسرائیل استقبال و با آن‌ها دیدار کرد. صهیونیست‌ها به تیمار تروریست‌ها پرداختند تا آن‌ها را برای بازگشت به سوریه و ارتکاب جنایات بیشتر آماده کنند.

برای لحظه‌ای به این مسئله بیندیشیم که قرار بود تروریست‌های داعش مطابق طرح آمریکا، اسرائیل و رژیم‌های فاسد عرب و با کمک آن‌ها بر سوریه و عراق حاکم شوند که البته در مقیاس وسیعی هم این طرح شیطانی عملیاتی شد. این، یعنی تروریست‌های ابزار دست صهیونیست‌ها آرزوی اسرائیل یعنی اشغال سرزمین‌های عربی و اسلامی از فرات در عراق و سوریه تا نیل در مصر را با یک حرکت شیطنت آمیز و رسوا برآورده کرده‌اند. روشن است که شکست چنین طرحی تا چه اندازه برای صهیونیست‌ها و حامیان و همدستان آن‌ها تلخ و ناگوار است و منشا اصلی کینه و خشم آن‌ها نسبت به ایران و جبهه مقاومت اسلامی از کجاست.

اعضاء محور شرارت غربی – عبری – عربی حتی رهبران ترکیه را هم فریب دادند و آن‌ها را با خودشان همراه ساختند که با یک درگیری هوائی تعمدی با جنگنده روسی و سقوط آن، روسیه را از سوریه اخراج کنند و نیرو‌های ارتش‌های ناتو را برای تکمیل طرح صهیونیستی اشغال از فرات تا نیل وارد عمل کنند.

شکست داعش و سایر تروریست‌ها از این دیدگاه به منزله شکست قطعی آمریکا، اسرائیل و رژیم‌های فاسد عربی است که معادلات قدرت در منطقه را به کلی دگرگون ساخت. همان کشورهائی که سوریه را از اتحادیه عرب اخراج کردند و کرسی سوریه را به تروریست‌های موسوم به ارتش آزاد سوریه دادند، امروز اعتراف می‌کنند که دچار اشتباه استراتژیک شده‌اند و به تدریج درحال بازگشت به دمشق هستند. هدف دیگر صهیونیست‌ها آن است که بگویند اعراب و سایر کشور‌ها نمی‌توانند به دمشق باز گردند، چون دمشق نا امن است. اما اگر دولت سوریه روزی به فکر مقابله به مثل بیفتد و بخواهد حملات وحشیانه و تجاوزات هوائی و موشکی صهیونیست‌ها را تلافی کند، قطعاً سرمایه‌داران و مهاجرین از هر گوشه جهان، بسیار زودتر از سفارتخانه‌ها از تل آویو یا بیت‌المقدس یا هر سرزمین اشغالی دیگری خواهند گریخت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها