امیر حاتمی:

پرتاب ماهواره‌ای دیگر در آینده نزدیک/ خبرهای خوش دفاعی در راه است

وزیر دفاع با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع ایرادات فنی ماهواره‌بر سیمرغ گفت: حرکت رو به رشد و دائمی در حوزه ماهواره‌ها و موضوعات مرتبط با آن داریم.
کد خبر: ۳۲۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ - 23January 2019

ایرادات ماهواره بر سیمرغ به زودی رفع می‌شود/ خبرهای خوشی در حوزه‌های دفاعی داریمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار داشت: از ۲ ماهواره‌ای که رئیس‌جمهور چندی پیش اعلام کرد به فضا پرتاب می‌شود، یکی تاکنون پرتاب شده است و دیگری نیز بزودی پرتاب خواهد شد.

امیر حاتمی ادامه داد: در حوزه ماهواره و ماهواره‌بر چرخه قابل توجهی وجود دارد که ایستگاه پرتاب، ماهواره، ماهواره‌بر و ایستگاه‌های ارتباط زمینی از این موارد هستند.

وی افزود: حرکت رو به رشد و دائمی در حوزه ماهواره‌ها و موضوعات مرتبط با آن داریم که البته این چرخه هم‌اکنون در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع تصریح کرد: هم‌اکنون امکان قرار دادن ماهواره‌های خودمان را با ماهواره‌برهای متعلق به کشورمان داریم که ماهواره ایرانی را با ماهواره‌بر بومی در مدار ۲۶۰ کیلومتری اجرایی کردیم و بنا داشتیم که ماهواره پیام را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار دهیم و همان‌طور که گفته شد، مرحله پایانی کار با موفقیت همراه نبود.

امیر حاتمی اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر ایرادات فنی این موضوع (ماهواره‌بر سیمرغ) که البته برای متولیان شناسایی و روشن است، رفع شود.

وی همچنین درباره اخبار خوش حوزه دفاعی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: خبرهای خوشی در این حوزه داریم که اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار