معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

انقلاب اسلامی اندیشه‌های شرق و غرب را به چالش کشید

امیر سرتیپ دوم «محمد اکرمی‌نیا» گفت: انقلاب اسلامی ایران در زمان حاکمیت ۲ بلوک بر تفکرات دنیا رخ داد، اما هر ۲ نوع ایدئولوژی و اندیشه‌های حاکم بر دنیا را به چالش کشید.
کد خبر: ۳۲۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ - 23January 2019

انقلاب اسلامی اندیشه‌های شرق و غرب را به چالش کشیدبه گزارش دفاع پرس از سمنان، امیر سرتیپ دوم «محمد اکرمی‌نیا» معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در دومین گردهمایی فرماندهان، مدیران و مسئولان سیاسی نیروهای مسلح استان سمنان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بسیاری بر روی مسئله تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام داشته‌اند و در خردادماه سال ۹۵، همه دلسوزان نظام را به تبیین دستاوردهای انقلاب و مسائل اساسی دعوت کردند.

وی افزود: فرماندهان نظامی در یگان‌های خود مرجعیت فکری دارند و زیردستان از آن‌ها الگو می‌گیرند؛ لذا اگر فرماندهان در تبیین دستاوردهای انقلاب مبادرت ورزند، قطعاً تأثیرگذاری خوبی را نیز در این بُعد شاهد هستیم.

هم‌افزایی نیروهای مسلح مورد تاکید رهبر انقلاب است

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر احکام فرماندهان نیروهای مسلح را از سوی رهبر معظم انقلاب مرور کنیم، متوجه می‌شویم که معظم‌له تأکید ویژه‌ای بر موضوع هم‌افزایی تمام نیروهای مسلح دارند که خوشبختانه در ایران اسلامی این همدلی وجود دارد.

اکرمی‌نیا با بیان این‌که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، افزود: انقلاب مردم ایران غیرقابل پیشگیری و پیش‌بینی بود، دنیا در آن زمان در نظامی ۲ قطبی بین بلوک شرق و غرب قرار داشت و دنیای آن زمان بین آمریکا و شوروی به لحاظ ایدئولوژیک تقسیم‌ شده بود و هیچ حادثه‌ای در دنیا رخ نمی‌داد مگر تحت تأثیر یکی از این ۲ ایدئولوژی؛ اما در این‌ بین، انقلاب اسلامی ایران از بین مردم و با الهام‌پذیری از قرآن کریم به دنیا شناسانده شد.

وی با بیان این‌که تنها یک رویداد سیاسی اجتماعی در دنیا طی جنگ سرد به وقوع پیوست که خارج از اراده، اذن و خواست ۲ بلوک شرق و غرب بود و آن هم انقلاب اسلامی ایران است، گفت: آغاز انقلاب اسلامی مردم ایران همزمان با بیداری اسلامی در سال ۴۲ رقم خورد و با قیام ۱۹ دی مردم قم به اوج رسید و در نهایت بهمن ۵۷ به بار نشست تا نظام پادشاهی ایران برچیده شود؛ لذا این موارد را باید به جوانان تبیین کرد.

انقلاب نظام دینی مردم سالار را بر کشور حاکم کرد

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران تفکرات غالب بر نظام ۲ قطبی آن دوران را به چالش کشید، تصریح کرد: در شرق عالم اساساً جایی برای دین و انقلاب وجود نداشت و در غرب نیز جدایی دین از سیاسی به چشم می‌خورد، اما انقلاب اسلامی هر ۲ تفکر را به چالش کشید؛ بلوک شرق معتقد بود که دین افیون توده‌هاست و جامعه را دچار رخوت و سستی می‌کند و نیز معتقد بود که دین بلا بر سر جامعه می‌آورد، اما انقلاب اسلامی نشان داد که می‌توان انقلابی را انجام داد که موتور محرک آن دین باشد و این تفکر شرقی‌ها نادرست است.

اکرمی‌نیا بیان کرد: در غرب عالم هم آن‌ها معتقد بودند هرجا انقلاب رخ دهد سکولاریسم رخ می‌دهد، اما انقلاب نظام دینی را بر کشور حاکم کرد و این امر را به الگوی نظام دینی مردم‌سالار بدل ساخت؛ لذا اندیشه‌های غرب هم دچار چالش‌های اساسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها