کریمی خبر داد؛

آغاز مرحله جدید اردو‌های راهیان نور دانش آموزی

دبیر ستاد یادمان شهدای هویزه گفت: مرحله جدید اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی به یادمان شهدای هویزه آغاز شد.
کد خبر: ۳۲۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ - 23January 2019

آغاز مرحله جدید اردو‌های راهیان نور دانش آموزیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، اردو‌های راهیان نور دانش آموزی که از اواخر آذر ماه به دلیل آغاز امتحانات دانش‌آموزان متوقف شده بود، روز گذشته دوم بهمن ماه با ورود اولین کاروان از شهر یاسوج و استان کهکیلویه و بویراحمد به یادمان شهدای هویزه از سر گرفته شد. میلاد کریمی دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه در این خصوص اظهار داشت: در این دوره، دانش آموزان پسر به منتخبی از مناطق راهیان نور جنوب اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانش آموزان به مناطق مختلف، سه روزه خواهد بود، درباره تعداد دانش‌آموزان بازدیدکننده از این مکان مقدس در سال تحصیلی جدید نیز گفت: روزانه بین چهار تا پنج هزار دانش‌آموز دبیرستانی پایه‌های دهم و یازدهم و در مجموع، حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز طی ۹ مرحله در شش‌ماهه دوم سال ۹۷ و دو مرحله نیز در سه‌ماهه نخست سال ۹۸ از نخستین ساعات صبح تا ابتدای اذان مغرب به زیارت شهدای مظلوم کربلای ایران مشرف خواهند شد.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه از آمادگی کامل زیرساخت‌های مختلف این مکان مقدس جهت استقبال از زائران خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی از زمان برگزاری مراسم سالگرد شهدای مظلوم هویزه نمی‌گذرد، تمامی فضاسازی‌ها در حد مطلوب صورت گرفته و یادمان در فضایی مفرح و بهاری با تمام ظرفیت‌های فرهنگی و رفاهی در خدمت زائران شهدا خواهد بود. فروشگاه و نمایشگاه بزرگ عرضه محصولات فرهنگی، نمایشگاه‌های متعدد جهت معرفی شهدای مظلوم هویزه، ساخت معبر و نمایش ادوات به جای مانده از دوران دفاع مقدس، ماکت عملیات نصر و حماسه هویزه بخش‌هایی هستند که زائران دانش آموز می‌توانند در کنار زیارت شهدای کربلای هویزه به بازدید از آن‌ها بپردازند.

براساس این گزارش، یادمان شهدای هویزه به عنوان اولین یادمان دفاع مقدس، محل شهادت شهید علم الهدی و یاران عاشورایی اش در عملیات نصر (۱۶ دی ۵۹) می‌باشد که در ۲۴ کیلومتری شهر هویزه و ۴۰ کیلومتری اهواز واقع است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار