نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

انقلاب اسلامی نشان داد که الزاماً تفکرات اندیشمندان غربی درست نیست

«سید حسن حسینی شاهرودی» گفت: وقتی یک بسیجی جانش را بر کف دست گذاشته و زن و فرزند خویش را رها کرده و به شهادت می‌رسد، اوج تعالی و تکامل بشریت را در آن شاهد هستیم، لذا انقلاب ما نشان داد که همیشه تفکرات اندیشمندان غربی الزاماً درست از آب در نمی‌آید.
کد خبر: ۳۲۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ - 23January 2019

استقلال و امنیت مهمترین ارمغان انقلاب/حضور قدرتمند ایران در منطقهبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «سید حسن حسینی شاهرودی» نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، در همایش عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح استان سمنان، ضمن بیان اینکه انقلاب ایران اسلامی تئوری‌های مدیریت غربی را بر هم زد، اظهار داشت: ایران اسلامی با انقلاب خود، به دنبال تعالی بشری بود که این از تعالیم اسلامی برمی‌آید.

وی افزود: وقتی یک بسیجی جانش را بر کف دست گذاشته و زن و فرزند خویش را رها کرده و به شهادت می‌رسد، اوج تعالی و تکامل بشریت را در آن شاهد هستیم، لذا انقلاب ما نشان داد که همیشه تفکرات اندیشمندان غربی الزاماً درست از آب در نمی‌آید.

تبدیل ایران به یک قدرت جهانی

عضو خانه ملت با بیان اینکه ۶ ارزش به دنبال انقلاب اسلامی برای ایران ایجاد شد که از لحاظ تمام نظام‌های دنیا نیز دارای اهمیت هستند، تأکید کرد: شناخت این ارزش‌ها می‌تواند ما را در برنامه‌ریزی‌های آینده هدایت کند که نخستین آن‌ها، استقلال و امنیت هستند، یعنی همان ارزش‌هایی که باید استمرار داشته باشند و اگر تاریخ ایران را ورق بزنیم، خواهیم دید که قبل از انقلاب، چه در دوران پهلوی و قاجار و چه درگذشته، کشور مملو از ظلم و جور و عدم استقلال و امنیت بود، اما انقلاب اسلامی برای ما امنیت و استقلال را به ارمغان آورد.

حسینی شاهرودی افزود: در دوران قبل از انقلاب حتی شاهد حضور نظامی روس و انگلیس در کشور بودیم و قرارداد‌های ظالمانه‌ای مانند ترکمنچای، کاپیتولاسیون و... همواره موجب خسران ایران شده‌ و یا استقلال ما را خدشه‌دار کردند، اما امروز شاهدیم که ایران به قدرت جهانی بدل شده است.

وی با تأکید بر اینکه استقلال ما سبب شد تا دشمنان در هشت سال دفاع مقدس وجبی از خاک ایران اسلامی را به تصرف خود درنیاورند، گفت: ایران اسلامی هیچ‌گاه قراردادی را امضا نکرده که استقلال ما را زیر سؤال برده و یا خارجی‌ها را حاکم بر سرنوشت ما کند.

هم‌جواری مرز‌های استراتژیک ایران با اسرائیل

نماینده شاهرود و میامی در مجلس، امنیت را مهم‌ترین خواسته و مطالبه مردم دانست و گفت: برخی کشور‌های دنیا امروز امنیت دارند، اما احساس امنیت درون‌شان وجود ندارد و این در حالی است که در ایران هم امنیت پایدار وجود دارد و هم احساس امنیت؛ امروز ایران در روزگاری ادامه حیات می‌دهد که امنیت در تمام اقشار جامعه احساس می‌شود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه امروز مرز‌های استراتژیک ما کیلومتر‌ها دورتر و هم‌جوار با اسرائیل واقع شده است، گفت: حضور قدرتمندانه نظام اسلامی و تفکر انقلاب اسلامی، امروز به‌خوبی در منطقه احساس می‌شود، لذا معتقدیم که مهم‌ترین زیرساخت برای تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و... مقوله امنیت محسوب می‌شود.

وی دیگر شاخص و ارزش‌های انقلاب اسلامی را مردم‌سالاری دینی دانست و بیان کرد: در این ۴۰ ساله به‌طور میانگین هر ۲ سال یک انتخابات برگزار شده و این نشان‌دهنده مشارکت مردم در سرنوشت‌شان است، مردم ما خودشان نظام اسلامی را تشکیل داده و به آن رأی دادند، سپس قانون اساسی را مصوب کردند. /

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار