در سخنرانی روز عاشورا در جنوب بیروت

نصرالله: مسجدالاقصی در خطر است/ هیچ مکانی در اسرائیل از تیررس موشکهای مقاومت در امان نیست

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز عاشورا که هزاران عزادار لبنانی در ورزشگاه «الرایه» در جنوب بیروت آن را دنبال کردند، درباره وضعیت مسجدالاقصی هشدار داد و تهدیدهای اسرائیل را ناشی از ترس دانست و تأکید کرد که طرح تکفیری‌ها در منطقه قطعا شکست می‌خورد.
کد خبر: ۳۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵ - 04November 2014

نصرالله: مسجدالاقصی در خطر است/ هیچ مکانی در اسرائیل از تیررس موشکهای مقاومت در امان نیست

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس ، مراسم عزاداری روز عاشورا در جنوب بیروت به رسم هرسال برگزار شد و مردمی که در ورزشگاه «الرایه» حضور یافته بودند، از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی سید حسن نصرالله را که به  صورت زنده از شبکه المنار لبنان پخش شد دنبال کردند.

دبیر کل حزبالله لبنان در آغاز سخنان خود در روز عاشورا، مصیبت عاشورای حسینی را به صاحب العصر (عج)، رهبر انقلاب اسلامی و مردم عزادار تسلیت گفت و از حضور مردم در مراسمهای عزاداری تقدیر کرد.

سید حسن نصرالله قبل از ورود به چهار محور سخنرانی خود درباره «حملات به عزاداران حسینی»، «فلسطین و مسجدالاقصی»، «تهدیدهای اسرائیل علیه لبنان»، و «تحولات سوریه»، به ثنای امام حسین پرداخت و ایشان را «حقیقتی زنده» دانست که هنوز رزمندگان را به حضور در جبهه نبرد فرامیخواند. نصرالله گفت: «گویی امام حسین همین دیروز شهید شده است.. همه این احساس مصیبت ما، برای امامی است که قبل از 1300 و اندی سال پیش شهید شده است، اما امام حسین زنده است و ما را به سوی جبهه نبرد دعوت میکند».

دبیر کل حزبالله لبنان در این سخنرانی در ادامه به چهار محور یاد شده پرداخت و با بیان اینکه مقاومت در لبنان از دشمن اسرائیلی غافل نیست و از همیشه آمادهتر است گفت که طرح تکفیریها در منطقه شکست خواهد خورد و پایداری سوریه نشانه موفقیت کسانی است که از آن دفاع میکنند.

هدف قرار دادن مراسمهای عزاداری نشانه عجز و وحشی بودن تکفیریهاست

دبیر کل حزبالله لبنان در محور نخست سخنرانی با اشاره به تهدیدها و حملات خونینی که به مراسمهای مذهبی از جمله در نیجریه و در عرستان شد، و با بیان اینکه «ما به اقتدای حسین علیهالسلام دائما میگوییم هیهات منا الذلة»، اعلام کرد که «تهدیدها و کشتارها دلیل ضعف و ترسشان است. امروز شما (مردم لبنان) و میلیونها نفر در جهان اسلام ثابت کردید که این اقدامات سودی ندارد و هیچ چیز میان حسین و دوستدارانش جدایی نمیاندازد. نه کشتار، نه انتحاریها نه تهدید و ارعاب و ما در هر شکلی از جنگ که در بگیرد، استوار ماندهایم».

مسجدالاقصی در خطری حقیقی قرار دارد

دبیر کل حزبالله لبنان در محور دوم سخنان خود با اشاره به هتکحرمتهای اخیر به مسجدالاقصی در قدس شریف اشغالی، و با بیان اینکه مسجدالاقصی امروز در خطری حقیقی قرار دارد، تصریح کرد: امروز خطری حقیقی و جدی این مکان مقدس را تهدید میکند و (دفاع از) این، مسئولیت همه ماست و این بزرگترین مصیبت و ننگ این است که قبله اول یک امت نتنها در معرض هتک حرمت و یهودیسازی است بلکه در معرض تخریب و نابودی نیز قرار گرفته باشد. همه این اقدامات علیه مسجدالاقصی نشان میدهد که صهیونیستها از غفلت جهان اسلام استفاده میکنند تا رؤیایشان (ساخت معبد) را محقق کنند.. هیچ اختلافی نباید علمای مسلمان و امت اسلامی را از این خطر به این بزرگی غافل کند.

تهدیدهای اسرائیل از روی ترس است/ مقاومت از همیشه آمادهتر است/ در جنگ آینده اسرائیل جایی از خود را به دور از موشکها نخواهد دید

دبیر کل حزبالله در ادامه، در محور سوم، به تهدیدهای اسرائیل علیه حزبالله و مقاومت لبنان پرداخت. وی گفت: درباره آنچه اسرائیلیها میگویند و به صورت مداوم تهدید می کنند بخصوص پس از تجاوز اخیر به غزه و جنگ سوم (علیه) لبنان، تأکید میکنم که این تهدیدها از موضع قدرت نیست بلکه از روی ترس است.

نصرالله گفت: آنها از برباد رفتن آرزوهایشان و (در حقیقت) از ترسشان سخن میگویند. آنها تصور میکنند که تحولات کنونی مقاومت را تضعیف و آن را از آمادگیاش دور میکند. آنها (اسرائیلیها) اطلاعات مختلف را جمعآوری می کنند و توجه و تکیه نمیکنند بر آنچه در برخی روزنامهها و رسانههای لبنانی درباره این موضوع که حزبالله ضعیف شده، منتشر میشود. آنها جنگی روانی به راه انداختهاند و از اختلافات (میان ما) سخن میگویند اما تکیه اصلیشان بر اساس اطلاعات واقعی است.

دبیر کل حزبالله تهدیدهای مکرر علیه لبنان پس از پایان جنگ اخیر علیه غزه را «برملا کننده نگرانی دشمن» دانست و گفت: دشمن باید هم نگران باشد وقتی یک افسر بلندپایه اسرائیلی میگوید که اگر جنگ آینده با لبنان در بگیرد، از روز نخست باید فرودگاه بنگوریون بسته شود. بنده (به اسرائیلیها) میگویم که شما در طول مرز فلسطین اشغالی نقطهای نخواهید یافت که در تیررس موشکهای مقاومت لبنان نباشد. برای هر چه به ذهنتان میرسد باید کاملا حسابوکتاب کنید. ما همه این تهدیدهای اسرائیلی را نگرانی آنان و همچنین تلاش آنان برای ارعاب خودمان ارزیابی میکنیم اما ما که از جنگ نمیترسیم، چطور میخواهند از تهدید به جنگ بترسانند.

نصرالله افزود: آنچه اسرائیل را از تجاوز جدید به لبنان و از جنگ و سوءاستفاده از اتفاقات سوریه بازمیدارد، آگاهی و اطلاع آنان از آمادگی مقاومت در لبنان است. میدانند که مقاومت هیچگاه از مرز با فلسطین غافل نشده و آماده و فعال و در نهایت آمادگی است. مقاومت امروز از همیشه قویتر و دارای عزمی راسختر است.

دمشق سقوط نخواهد کرد/ طرح تکفیری در منطقه شکست خواهد خورد و افتخار پیروزیاش برای ماست

سید حسن نصرالله در بخش آخر و محور چهارم سخنان خود به اتفاقات جاری در سوریه اشاره و تاکید کرد که محورهای بینالمللی و تکفیریهای سفاک خواستند که دمشق سقوط کند اما این چیزی است که اتفاق نخواهد افتاد. نصرالله گفت: در سال چهارم رویارویی (در سوریه) تکفیریها نتوانستند بر سوریه مسلط شوند و این پیروزی بزرگی برای مدافعان آن است.

دبیر کل حزبالله لبنان از حضور حزبالله در سوریه دفاع کرد و گفت: آنچه امروز در سوریه و کل دنیا در جریان است، درستی راه ما (حزبالله و دفاع از سوریه) را نشان میدهد.
در ابتدای بحران سوریه جمع شدند و همه از سقوط دمشق در عرض چند ماه سخن میگفتند. امروز ما در سال چهارم هستیم. هدف دشمنان یک شهر نبود، بلکه کل سوریه بود اما امروز دمشق سرپاست و سوریه سقوط نکرده است.

نصرالله هدف تکفیریها را، سیطره بر کل سوریه و نابود کردن همه ادیان دیگر و مخالفانشان در اهل سنت دانست و گفت: سوریه امروز شاهد است که داعش در (استان شمال شرق سوریه) الرقه و دیر الزور و امروز در الانبار (در غرب عراق) چه میکند. تکفیریها تا امروز نتوانستند بر سوریه سیطره پیدا کنند و این پیروزی بزرگی است. ما باید به پیروزی نهایی برسیم. آنچه امروز در جریان است، پیروزی بزرگی است برای کسانی که مبارزه میکنند تا سوریه (و منطقه) به دست تکفیریهایی که میکشند و سر میبُرند. این دستاوردی بزرگ برای ماست.

دبیر کل حزبالله لبنان به کسانی که از عقبنشینی و خروج حزبالله از سوریه دم میزنند گفت: برخی از رؤیای خودشان در عقبنشینی (حزبالله) از سوریه و همچنین درباره (خطرناک بودن) اوضاع منطقه القلمون (در مرز سوریه برای لبنان) سخن میگویند. اما باید بگویم که وضعیت در قلمون بسیار عالی است و ماههاست که (تکفیریها) میجنگند تا یک روستا را پس بگیرند، اما نمیتوانند.

نصرالله تاکید کرد: احساس میکنیم ما بخشی از جنگ و پیروزیای هستیم که محقق خواهد شد. این تکفیریها آیندهای ندارند. نه خودشان نه طرحشان امکان بقاء و زندگی ندارند و در همه مناطق شکست خواهند خورد و افتخار شکستدادنشان برای ما خواهد بود.

دوشنبهشب نیز در شب عاشورا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزبالله لبنان شخصا در مراسم عزاداری مجتمع سیدالشهداء حضور یافت و درباره مسائل سیاسی و مذهبی سخنرانی کرد . سید حسن نصرالله در شب عاشورا تاکید کرد که درگیریهای موجود در منطقه کاملا سیاسی است نه مذهبی، و جنگ در منطقه جنگ شیعه با سنیها نیست بلکه جنگ با سلطهجویی آمریکا، دشمن اسرائیلی و تکفیریهاست.

انتهای پیام/ک.ح
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار