فراخوان تولید فیلم کوتاه،‌ فیلم مستند و انیمیشن در تبریز منتشر شد

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی از انتشار فراخوان تولید فیلم کوتاه،‌ فیلم مستند و انیمیشن در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ - 23January 2019

فراخوان تولید فیلم کوتاه،‌ فیلم مستند و انیمیشن در تبریز منتشر شدبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «علی محرمی» معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در خصوص فراخوان تولید فیلم کوتاه،‌ فیلم مستند و انیمیشن در تبریز اظهار داشت: خانه سینمای مستند تبریز، انجمن سینماگران استان آذربایجان شرقی، انجمن انیمیشن استان و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد تبریز ٢٠١٨ و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با هدف معرفی ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و گردشگری استان از تولید تعدادی فیلم حمایت می‌کند.

وی افزود: فیلم‌سازان استان می‌توانند فیلمنامه‌های خود را در پنج نسخه پیرامون موضوعات فرهنگ، ‌سنن و آداب و رسوم بومی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تا بیست و پنجم بهمن‌ماه به دفتر انجمن سینماگران استان ارائه کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مدت زمان فیلمنامه‌ها برای تولید در این موضوعات، باید حداکثر ٣٠ دقیقه طراحی شود.

این مسئول متذکر شد:‌ همچنین فیلمسازان استان می‌توانند فیلمنامه‌های خود را با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف در طول چهل سال در استان آذربایجان شرقی، موضوع آزاد و نماز و نیایش تا ٢٥ بهمن ماه به انجمن سینمای جوان تبریز ارائه کنند، مدت زمان فیلم ها در این زمینه حداکثر ٢٥ دقیقه خواهد بود.

محرمی در ادامه به حمایت از تولید انیمیشن در استان اشاره و عنوان کرد: فعالان این عرصه هم می توانند طرح‌ها خود را در موضوعات آزاد،‌ عفاف و حجاب، ایثار و شهادت و حمایت از کالای ایرانی در پنج نسخه و حداکثر تا تاریخ ٢٥ بهمن ماه به دفتر انجمن انیمیشن استان ارسال کنند.

وی در خصوص حمایت از تولید فیلم مستند گفت: مستند سازان استان می‌توانند طرح های خود در موضوعات؛ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه های مختلف در استان آذربایجان شرقی، معرفی ظرفیت‌های مختلف استان در حوزه گردشگری، مفاخر و مشاهیر فرهنگی و هنری استان، فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی و موضوع آزاد به خانه سینمای مستند تبریز ارسال کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ مدت زمان طرح‌ها برای تولید در موضوعات ذکر شده در این بخش، حداکثر ٢٧ دقیقه طراحی شود.

تمامی طرح‌ها و فیلمنامه‌ها پس از طرح در شورا و اخذ مجوز ساخت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قابل حمایت و تولید خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها