تاکتیک جدید اسرائیل در حمله‌های هوایی و موشکی به سوریه

تاکتیک جدید این است با حمله‌های متعدد، پی در پی و سنگین به واحد‌های ارتش سوریه، این پیام را به طرف سوری بدهد که «هزینه باقی ماندن نیرو‌های ایرانی در سوریه را ارتش این کشور پرداخت خواهد کرد».
کد خبر: ۳۲۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ - 23January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از فارس، مسعود اسداللهی در یادداشتی نوشت: حمله هوایی و موشکی بامداد دیروز نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به اهداف زیادی در سوریه، شدیدترین حمله در نوع خود بود.

اما نکته قابل توجه این است که در این حمله سنگین، پایگاه‌های راداری، موشکی، پدافند هوایی و انبار مهمات‌های ارتش سوریه مورد حمله قرار گرفت و همه شهدا و مجروحین این حمله تجاوزکارانه از نیرو‌های ارتش سوریه بودند.

حال این سوال پیش می‌آید که چرا مقامات اسرائیلی هدف از عملیات خود را حمله به اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در سوریه اعلام می‌کنند، اما در عمل واحد‌های راداری و پدافند هوایی و. ارتش سوریه را هدف قرار می‌دهند.

در پاسخ باید گفت که در پی 2 سال حمله‌های متعدد ارتش رژیم صهیونیستی به اهداف متعددی در خاک سوریه، نه تنها عزم نیرو‌های ایرانی برای باقی ماندن در سوریه متزلزل نشده بلکه دولت سوریه نیز به صراحت بیان کرده که نیرو‌های ایرانی با درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند و تا زمانی که دولت سوریه بخواهد در این کشور باقی خواهند ماند.

مقامات اسرائیلی که از پیامد‌های غیرقابل پیش بینی هدف قراردادن مستقیم نیرو‌های ایرانی واهمه داشته، عملا از این کار اجتناب کرده و به وارد کردن خسارت‌های نظامی و تسلیحاتی و مالی اکتفاء می‌کردند (موضوع حمله به فرودگاه T4 و شهادت هفت نفر از برادران سپاه، یک استثناء در این قاعده بود که اینجا امکان شرح آن وجود ندارد).

حال، رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده که باید تاکتیک جدیدی در حمله‌های خود در پیش گیرد تا نیرو‌های ایرانی را وادار به خروج از سوریه کند.

تاکتیک جدید این است با حمله‌های متعدد، پی در پی و سنگین به واحد‌های ارتش سوریه، این پیام را به طرف سوری بدهد که «هزینه باقی ماندن نیرو‌های ایرانی در سوریه را ارتش این کشور پرداخت خواهد کرد».

بدین ترتیب، مقامات اسرائیلی امیدوارند که با تحت فشار شدید قراردادن ارتش سوریه، ضمن ایجاد اختلاف و شکاف بین نظامیان این کشور و نیرو‌های سپاه، دولت سوریه را مجبور کنند تا خواستار خروج نیرو‌های ایرانی از خاک این کشور شود.

از طرف دیگر با توجه به اینکه قرار است در ماه آوریل، انتخابات زودهنگام در اسرائیل برگزار شود، نتانیاهو که با اتهام فساد مالی در چند پرونده روبرو است، از یک طرف با انجام این حمله‌ها به دنبال ایجاد یک جو امنیتی در داخل رژیم صهیونیستی می‌باشد تا بتواند خود را از پیگیری قضایی رها سازد

و از طرف دیگر به زعم خود به دنبال آن است که با این تاکتیک جدید تا قبل از انتخابات، موفق به بیرون کردن نیرو‌های ایرانی از سوریه شود تا آن را به عنوان یک برگ برنده در انتخابات رو کند؛ بنابراین قابل پیش بینی است که حمله‌های هوایی و موشکی ارتش رژیم صهیونیستی به ارتش سوریه در هفته‌های آینده و به بهانه‌های مختلف تشدید گردد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار