نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی:

تولید علم و فناوری، توسعه و پیشرفت با ایجاد تحول در کشور محقق می‌شود

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید علم و فناوری، توسعه و پیشرفت با ایجاد تحول در کشور محقق می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶ - 24January 2019

تولید علم و فناوری و توسعه و پیشرفت با ایجاد تحول در کشور محقق می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «علی محمد شاعری» نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه های شرق مازندران که در دانشگاه علم و فناوری بهشهر با محوریت پیشرفت و توسعه دانشگاه های شرق مازندران برگزار شد، اظهار داشت: باید در کشور تحول ایجاد شود تا به اهداف توسعه و پیشرفت دست یابیم.

وی افزود: باید به دانشجویان توجه شود تا هم دانشجویان خوب تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم و هم تولید علم و فناوری داشته باشیم‌.

این مسئول ادامه داد: باید بخش کشاورزی، صنعت و خدمات بر پایه علم و دانش و با رویکرد دانش بنیان اداره شود و اگر غیر از این نگاه به جامعه داشته باشیم هزینه ها افزایش پیدا خواهد کرد و چالش های موجود جامعه که از جنس اقتصادی است باقی خواهد ماند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات موجود در جامعه ناشی از این است که به خوبی شناسایی نشده و راه حل رفع موانع نیز احصا نشد و تصمیم گیری و تصمیم سازی به موقع انجام نشد و کشور علیرغم ظرفیت های فراوان و منابع طبیعی، سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی ماهر و امکانات مالی اما شاهد مشکلات فزاینده در کشور هستیم.

شاعری با بیان اینکه علت اصلی این مشکلات به صورت علمی آنالیز نشد، گفت: کشور در حال اداره کردن است اما مدیریت نمی شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال زمانیکه هواپیمایی سقوط می‌کند و یا قطاری دچار آتش سوزی می‌شود در آن لحظه همه به دنبال حل مشکل به صورت اورژانسی هستند تا اینکه بخواهند مدیریت کنند و مدیریت کردن جامعه نیازمند ساماندهی امکانات و منابع و نظارت و کنترل و پایش مستمر است.

این مسئول با بیان اینکه اطلاعات را باید به گونه ای کنار هم قرار دهیم تا قدرت پیش بینی رخدادها را داشته باشیم، افزود: فکر و اندیشه مدیریتی بر این باور است که باید مسایل جامعه اولویت بندی شود و بر این اساس منابع تخصیص داده شود.

شاعری اظهار کرد: زمانیکه جامعه به صورت علمی اداره شود، اقدامات منطبق با پیش بینی های صحیح است و هیچوقت دچار مشکل نخواهد شد.

وی گفت: امکان ندارد کشوری همانند چین دچار تحریم شود چرا که آنها از ریسک گذشتند و به دنبال معجزه و تذکر نبودند بلکه با روش های علمی مسیر پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار