یادداشت/ سیدعبدالله متولیان

«عشق و نفرت» راهبرد نظام سلطه برای واگرایی

در مجموعه روش‌های براندازی نرمِ هیبریدی و مرکب امریکایی‌ها علیه ایران، یکی از شیوه‌هایی که برای واگرایی و رو در رویی مردم ایران با نظام اسلامی (به‌عنوان تنها نسخه باقیمانده برای تحقق توهم فروپاشی نظام اسلامی) مدتی است مورد توجه ویژه سردمداران کاخ سفید قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۲۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 24January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس به نقل از روزنامهه جوان، سید عبدالله متولیان در یادداشتی نوشت: در مجموعه روش‌های براندازی نرمِ هیبریدی و مرکب امریکایی‌ها علیه ایران، یکی از شیوه‌هایی که برای واگرایی و رو در رویی مردم ایران با نظام اسلامی (به‌عنوان تنها نسخه باقیمانده برای تحقق توهم فروپاشی نظام اسلامی) مدتی است مورد توجه ویژه سردمداران کاخ سفید قرار گرفته و آشکارا با تمام ظرفیت‌های داخلی و خارجی دنبال می‌شود، راهبرد دوپایه‌ای سلبی و ایجایی «عشق و نفرت» است.

امریکایی‌ها با بررسی و عبرت‌گیری از تودهنی خوردن‌های مکرر از ملت ایران در تمامی شیوه‌ها و روش‌های براندازی پیشین، از اقدامات برخی از سست‌کمربندها، نفوذی‌ها و غربگرایان ناامید شده و با تغییر استراتژی، بر واگرایی ملت ایران از نظام اسلامی متمرکز شده و استراتژی «عشق و نفرت» را به‌عنوان مکمل ده‌ها طرح و سناریو به کار گرفته‌اند. در استراتژی «عشق و نفرت» از یک‌سو تلاش می‌کنند با تقویت موضوعاتی نظیر: «الگو‌های پان‌ایرانیستی ««اسطوره‌سازی از شاهان سلف به‌ویژه کورش»، «قهرمان‌سازی از رضاخان»، «پنهان‌سازی مفاسد گسترده و وابستگی رژیم ذلت‌پذیر پهلوی به امریکا و غرب»، «وارونه‌سازی نقاط ضعف رژیم منحوس پهلوی» و... این رژیم را نزد افکار عمومی مردم ایران به‌ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب تطهیر نموده و عشق به رژیم پهلوی و شخص رضاخان را جایگزین نفرت بی‌منت‌های مردم از پهلوی کنند و از سوی دیگر با «تشدید فشار‌های اقتصادی»، «تنگ کردن عرصه معیشتی مردم»، «بزرگنمایی مشکلات، ضعف‌ها» از جمهوری اسلامی، چهره‌ای مخدوش، ناتوان و فاسد و منفور تصویر نموده و دستاورد‌های معجزه‌آسای نظام اسلامی را با «انکار»، «تحریف»، «پنهان‌سازی»، «تحقیر و ناچیز شماری» و... در سایه نقاط ضعف موجود زیر سؤال برده و به این ترتیب با تمسک به این استراتژی و با تحریف حقایق انقلاب، با به میدان آوردن مردم برنامه فروپاشی را عملیاتی کنند.

مقام معظم رهبری در ۱۷ دی ۱۳۹۳ فرمودند: «آن‌ها می‌خواهند حقایق انقلاب تحریف بشود، به دست فراموشى سپرده بشود؛ پول خرج می‌کنند، کار دارند می‌کنند. کسى که آشنا باشد، آگاه باشد با دنیاى کتاب و مطبوعات و مقاله می‌بیند که دشمنان چه‌کار دارند می‌کنند؛ امروز این‌ها سعى می‌کنند چهره خاندان خبیث و منحوس پهلوى را - رژیم فاسد و وابسته و خبیث و ظالم که کشور ما را سال‌های متمادى به عقب انداختند و ملت ایران را آن‌جور دچار مشکلات عظیم کردند - بزک کنند، آرایش کنند امروز سعى مى‌شود (توسط) همان جبهه مقابل نظام اسلامى. پشتیبان‌ها همان کسانى هستند که با اصل انقلاب مخالف بودند، با مردمى که انقلاب کردند مخالف بودند، با وفادارى این مردم به انقلاب به شدت مخالفند. تا کنون موفق نشدند؛ امید بسته بودند بلکه بتوانند نسل دوم و سوم انقلاب را روى‌گردان کنند، نتوانستند. نسل سوم انقلاب را نتوانستند از انقلاب روی‌گردان کنند.» در چهلمین سال انقلاب اسلامی سه وظیفه و رسالت مهم بر دوش ارباب جراید، رسانه‌های دولتی و خصوصی، سخنوران، خطبا و ائمه جمعه و جماعت، دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی، صدا و سیما و... سنگینی می‌کند:

نخست برملا کردن شیوه‌ها و روش‌های جدید دشمنی شیطان بزرگ و ارائه روش‌ها و راه‌کار‌های کشف، شناسایی، مقابله و خنثی‌سازی آن‌ها در عرصه جنگ نرم.

دوم: آگاه‌سازی نسلی که با حقایق تلخ دوران پهلوی هیچ آشنایی ندارد تنها با بازخوانی بخشی از جنایات و مفاسد رژیم پهلوی در موضوعات مختلف از جمله فساد مالی، فساد جنسی، وادادگی به غرب، فساد‌های سیاسی درون حاکمیت، شرط‌بندی و قمار، اعتیاد و قاچاق مواد مخدر، تأثیر بهائیت بر رژیم پهلوی و نقش پر رنگ رژیم صهیونیستی بر پهلوی و... حاصل خواهد شد. به‌عنوان نمونه اسدالله علم در «جلد ششم کتاب گفت‌وگوی من با شاه» از وظایف خود در مقام وزیر دربار ایران (به مدت ۱۱ سال) در شکار دختران ایرانی و فرنگی برای بهره‌جویی جنسی و همجنس‌بازی شخص شاه در نیویورک و... سخن به میان آورده و خاندان پهلوی را فاسد‌ترین سلسله شاهان ایرانی در طول تاریخ چندهزار ساله معرفی کرده‌است، اما نسل جوان از این حقایق نفرت‌انگیز بی‌اطلاع است؛ و سوم باید گفت: کوتاهی افراد حقیقی و حقوقی در حوزه فرهنگ نسبت به معرفی دستاورد‌های علمی، فناوری، دموکراسی، تکنولوژیکی، سیاسی، نظامی، امنیتی و... ظلم و جفای آشکار و بسیار بزرگی به نظام اسلامی تلقی می‌شود. انقلاب اسلامی بی‌شک تنها انقلابی است که:

۱ - در مرحله مقدماتی مطلقاً لباس خشونت نپوشیده و با شاخه گل به استقبال تفنگ و گلوله کارگزاران حکومت طاغوت رفته است

۲ - در کوتاه‌ترین زمان و بلافاصله بعد از پیروزی خود را به رأی ملت گذشته است.

۳ - همه مردم در همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی شرکت کرده و ۲/ ۹۸ درصد مردم به مدل پیشنهادی رأی مثبت داده‌اند.

٤ - مردم در طول ٤۰ سال عمر انقلاب اسلامی به‌رغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، کماکان بیشترین مشارکت سیاسی را در سطح جهان در انواع انتخابات داشته‌اند.

۵ - مردم صاحب کشور بوده و در همه امور کشور تصمیم گیر نهایی بوده و «همه‌پرسی تأسیس نظام جمهوری اسلامی»، «مجلس خبرگان قانون اساسی»، «همه‌پرسی قانون اساسی اول و دوم»، «همه‌پرسی تقنینـی اصـل ۵۹ قانـون اساسی»، «مجلس خبرگان رهبری»، «ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی» و «شورا‌های اسلامی شهر و روستا» و... (انتخابات‌های محلی، صنفی و...) بیانگــر تنــوع انتخابــات و مشــارکت مردمــی در نظــام مردم‌سالار جمهوری اسلامی است. در حالی که در کل دوره پهلوی (بنا به تشخیص و دستور امریکا) تنها چهار انتخابات با کمترین میزان مشارکت مردمی برگزار شده، در طول ٤۰ سال انقلاب شاهد برگزاری ۳۶ انتخابات بوده‌ایم که اگر قانون تجمیع انتخابات وجود نداشت تعداد انتخابات‌ها قطعاً بیش از این تعداد بود.

۶ - تمرکز جمهوری اسلامی بر دموکراسی علاوه بر بحث مشارکت سیاسی مردم بیانگر غیرقابل مقایسه بودن آزادی‌های فردی و اجتماعی با دوره رژیم طاغوت پهلوی است و این مطلب به‌جز گسترش غیرقابل قیاس آزادی‌ها در حوزه رسانه و مطبوعات و دنیای مجازی است.

آنچه بیان شد تنها نمونه‌ای کوچک از مثنوی مطول دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته است. رشد علمی، رشد کمی و کیفی تولید ملی، رشد کمی و کیفی زیرساخت‌ها در عرصه مختلف (راه، پل، تونل، بندر، اسکله، سد، صنایع کلیدی و...)، توسعه و توزیع منابع موجود به اقصی نقاط کشور و... غیرقابل مقایسه با دوره پهلوی و با هر کشور مشابه ایران در چهاردهه گذشته (به رغم اینکه کشور‌های مورد نظر به هیچ وجه مشمول تحریم نبوده و از امتیازات و کمک‌های بی‌حد و حصر امریکا و غرب هم بهره‌مند بوده‌اند) است. علاوه بر دستیابی ایران به قله‌های دانش در عرصه‌های نانو، سلول‌های بنیادی، پزشکی، ماهواره، هسته‌ای، موشکی و دفاعی، زیست‌فناوری، سد سازی، تونل و پل و راه‌سازی، اسکله‌سازی، دارو‌سازی، ساخت پالایشگاه و پتروشیمی و... امروز به رغم همه تنگناها، محرومیت‌ها، تحریم‌ها، خصومت‌ها، توطئه‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و ایجاد موانع توسط دشمن، جمهوری اسلامی مفتخر است که با تکیه به ظرفیت‌های داخلی ضمن توسعه زیرساخت‌ها برای همه شهر‌ها و روستا‌های کشور، امکانات موجود را نیز به شکلی عادلانه در سراسر کشور توزیع کرده است. حق این است که مسئولان کشوری با پرهیز جدی از الگو‌های مدیریت طاغوتی و اجتناب از اشرافی‌گری و مقابله جدی با رانت‌خواری و آقازادگی و... و با انتخاب الگوی مدیریت انقلابی و جهادی و بستن کمر همت برای خدمت به مردم ایران و رفع موانع و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شکرگزار و قدردان مردم بوده و با کاستن از تلخی‌های موجود کام مردم را شیرین کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها