تأکید نماینده سازمان ملل بر حمایت از ایران در مبارزه با مواد مخدر

مدیر اجرایی سازمان مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد بر حمایت از ایران در کشف و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.
کد خبر: ۳۲۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ - 24January 2019

تاکید نماینده سازمان ملل بر حمایت از ایران در مبارزه با مواد مخدربه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور که برای شرکت در دهمین اجلاس سالانه مجمع بین‌المللی مراجع مبارزه با فساد در وین به سر می‌برد، به همراه «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان با «یوری فدوتف» مدیرکل دفتر سازمان ملل در وین و مدیر اجرایی سازمان مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

سراج در این دیدار با اشاره به همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین ایران و سازمان مقابله با مواد مخدر و جرم و برگزاری سمینار‌های مشترک در حوزه مبارزه با فساد، ضمن تشریح اقدامات و فعالیت‌های کشورمان در امر مبارزه با فساد، افزود: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مهم‌ترین نهاد در حوزه مبارزه با فساد، به دنبال مبارزه همه‌جانبه و پیشرفته با انواع فساد و همچنین ارتقای فرهنگ قانون‌مداری، و ایجاد نهاد‌های شفاف و پاسخگو است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه بر ضرورت عدم پذیرش تابعیت مضاعف مفسدان فراری که اموال عمومی را به سرقت می‌برند، و محاکمه و مجازات آنان تأکید کرد.

سراج همچنین با اشاره به معضل مواد مخدر و تشریح اقدامات ایران در مبارزه موثر با این پدیده شوم و صرف هزینه‌های سنگین انسانی و مالی، از عدم همکاری سازمان‌های بین المللی و کشور‌ها در این حوزه انتقاد کرد و خواهان توجه جدی سازمان مقابله با مواد مخدر و جرم به تقویت منابع و ظرفیت‌ها و گسترش همکاری‌های مشترک شد.

فدوتف نیز در این دیدار ضمن برجسته خواندن همکاری‌های ایران و سازمان مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد، افزود: همکاری‌های ما در حوزه‌های مسوولیت این سازمان در سطح مناسبی قرار دارد و آماده‌ایم تعاملات خود را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور مهمی برای ما است، گفت: ایران در کشف مواد مخدر در بین کشور‌های جهان، در رده اول قرار دارد و وظیفه ماست که با تمهید و جذب منابع مختلف، از فعالیت‌های آن در این حوزه حمایت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار