حسن پور در گفت‌و‌گو با دفاع پرس عنوان کرد؛

ارائه طرح توزیع صحیح ارزاق عمومی به سران قوا

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: طرحی به سران قوا ارائه شده است که در صورت تأیید آن، ظرف مدت ۱۵ روز مشکلات مردم در تهیه ارزاق عمومی برطرف می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 27January 2019

ارایه طرح توزیع صحیح ارزاق عمومی به سران قوا«غلامرضا حسن پور» مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، درباره نامه ارسالی به سران قوا در خصوص طرح توزیع کالا‌های اساسی، اظهار داشت: در روز‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که ارزاق عمومی به درستی میان مردم توزیع نمی‌شود؛ زیرا سهمیه‌ای که برای نقاط مختلف اختصاص یافته است، توسط دلالان و در جا‌های دیگری به فروش می‌رسد؛ به عنوان مثال در یکی از شهرستان‌ها از ۱۰ تن گوشتی که قرار بوده توزیع شود، فقط سه تن توزیع شده و مابقی آن توسط دلالان فروخته شده است.

وی با بیان اینکه منزلت و کرامت مردم نیز با این‌گونه توزیع ارزاق عمومی و ایستادن در صف، خدشه‌دار می‌شود، افزود: نقش سازمان بسیج اصناف در توجه به موضوعات مختلف مربوط به اصناف و بازاریان، نقشی راهبردی است؛ بر این اساس، یک ماه پیش طرحی توسط دو تن از بسیجیان عضو این سازمان تهیه شد که پس از بررسی و تایید آن در اتاق اصناف و اتاق بازرگانی ایران، سازمان بسیج اصناف به عنوان عضو شورای عالی نظارت اصناف، آن  را به دبیرخانه شواری هماهنگی سران قوا ارسال کرده است.

حسن پور با اشاره به اینکه بستر‌های اجرای این طرح آماده است، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در اجرای توزیع فعلی ارزاق عمومی وجود دارد، توزیع ارزاق در فروشگاه‌های بزرگ آن هم بدون نظارت اتاق اصناف است؛ در حالی که بر اساس طرح ارائه شده، باید این توزیع از طریق واحد‌های صنفی با نظارت اتاق اصناف و اتاق بازرگانی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند بازرس خوبی باشد، اما این به معنای آن نیست که الزما مجری خوبی هم است، تصریح کرد: همان‌گونه که اصناف در دوران دفاع مقدس نقش موثری در حمایت از رزمندگان و کمک به دولت در پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند؛ اکنون نیز می‌توانند تحت نظارت اتاق اصناف و اتاق بازرگانی چنین نقشی را ایفا کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور همچنین تاکید کرد: چنانچه طرح مورد اشاره در جلسه هماهنگی سران قوا به تایید برسد، ظرف مدت ۱۵ روز می‌توان مشکلات مردم در این زمینه را به حداقل رساند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها