فرماندار «بافق» خبر داد؛

افتتاح ۷۱ پروژه همزمان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در «بافق»

محمد زاده رحمانی با اشاره به افتتاح بزرگراه بافق - یزد در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: ۷۱ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان، امسال در شهرستان «بافق» به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۳۲۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ - 24January 2019

71 پروژه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افتتاح می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، «محمد‌ زاده‌رحمانی» فرماندار «بافق» صبح امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و ارائه گزارش توانمندی‌های این شهرستان، اظهار داشت: «بافق» به «شهر آفتاب و نخل» معروف است و تنها شهرستان استان یزد است که خرماخیز بوده به‌طوری‌ که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نخلستان دارد و با توجه به منابع آبی‌اش کشت زعفران و پسته نیز دارد.

فرماندار بافق با اشاره به قرار گرفتن ۵۷ درصد از معادن فلات ایران در این شهرستان، تاکید کرد: در این شهرستان ۱۹۲ کارگاه فعال هستند که از این تعداد ۱۰۰ کارگاه مربوط به سنگ‌آهن مرکزی و شهرداری است و ۹۲ کارگاه نیز در حوزه‌های دیگر فعال هستند.

زاده‌رحمانی نرخ بیکاری در بافق را ۹/۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۱۴ هزار ۲۵۰ نفر در کارگاه‌های شهرستان بافق با عنوان مهندس، تکنسین و کارگر شاغل که عمدتاً مربوط به معادن و کارخانه‌ها معدنی هستند.

وی ادامه داد: بافق به دومین محور گردشگری استان یزد تبدیل‌ شده و در سطح کشور نیز به‌عنوان پایلوت کویرنوردی معرفی‌ شده است، علاوه بر این بافق با داشتن بوم‌گردی‌های فعال، هتل‌ها و روستا‌های هدف گردشگری، دارای جاذبه‌های اکوتوریستی فراوانی است.

زاده‌رحمانی با بیان این‌که بافق شاهراه ریلی کشور است، افزود: پنج راه ریلی کشور از بافق عبور می‌کند، همچنین ۳۲ درصد از قطار‌های باری کشور نیز از این شهرستان عبور می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص حاشیه‌های پروژه بزرگراه بافق - یزد، توضیح داد: پروژه بزرگراه بافق - یزد با آسفالت مسافت باقی‌مانده در دهه فجر به اتمام رسیده و به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین ۵۳ کیلومتر از جاده بافق - خرانق نیز با نصب علائم، زیر عبور و مرور قرار می‌گیرد.

زاده‌رحمانی اشاره کرد: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، گندله‌سازی ۵ میلیون تنی سه چاهون، ایجاد صنایع جوار معدنی در جوار معادن آنومالی شمالی و توسعه صنایع جوار معدنی که از قبل فعال بوده‌اند در سال آینده برای هزار نفر در شهرستان بافق شغل ایجاد خواهد شد.

وی با مقایسه توانمندی‌ها قبل و بعد از انقلاب شهرستان بافق، افزود: اکنون این شهرستان یک بیمارستان تخصصی و نیز یک بیمارستان در حال احداث دارد و همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از شبکه برق و آب شرب مناسب برخوردار هستند و دهه فجر امسال ۷۱ پروژه با بودجه بالغ بر ۱۴۳ میلیارد نیز افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار