بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه ششم بهمن؛  

حماسه ششم بهمن آمل باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد

اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه ششم بهمن آمل بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۲۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ - 26January 2019

حماسه ششم بهمن آمل باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

حماسه ششم بهمن آمل را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب نامید که با مقاومت مردم اجرای طرح های کمونیستی پس از ناکام ماندن در تهران در آمل نیز ناکام ماند و به جرأت می توان گفت باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد.

خلق حماسه بی بدیل ششم بهمن آمل سبب شد تا بسیاری از توطئه ها و ترفندهای شوم گروهک‌های کمونیستی و منافقین در آمل نقش بر آب شود.

نقش مردم حماسه ساز آمل در برخورد با درگیری‌های منافقین را باید به حوادث جنگل آمل و حصار هزار سنگر در این شهرستان برای جلوگیری از ورود اجانب، بیگانگان و کمونیست‌هایی که قصد داشتند اهداف شوم اجرا نشده پایتخت را در شهرستان‌های کشور اجرا کنند بی بدیل و وصف ناشدنی است.

حماسه‌ای كه مردم آمل در بهمن 1360 در مقابل اين حركت ضدانقلابی خلق کردند، چنان ضربه‌ی كوبنده‌ای بر پيكر اتحاديه‌ی كمونيست‌ها وارد آورد كه آن را متلاشی ساخت و اين شهر را به عنوان شهر هزار سنگر در تاريخ انقلاب اسلامی جاودانه ساخت.

در آن روز حماسی مردم آمل ظرف مدت 10 ساعت چشم فتنه را از كاسه درآوردند و با سركوب كردن منافقين، خاطره به يادماندنی از خود به يادگار گذاشتند.

مردم آمل در حماسه ششم بهمن سال 60 با اهداي 40 شهيد به انقلاب، توانستند همانند آيه 142 سوره اعراف كه می‌فرمايد: «وَ وَعَدنا مُوسَي ثَلاثِينَ لَيلَه وَ اَتمَمنَاهَا بِعَشر....» و ما به موسی 30 شب وعده داديم و چون پايان يافت، 10 شب ديگر به آن افزوديم تا آنكه زمان وعده به 40 شب كامل شد. كار را به اتمام رسانند و تقدير چنين بود كه حتما تعداد شهدا عدد 40 شود، تا اين تجلی اخلاص و شجاعت به اكمال برسد و انقلاب اسلامی را بيمه کند.

بی‌جهت نبود كه حضرت امام خمينی (ره) در وصيت نامه خود با عظمت از مردم آمل ياد كردند و اشاره داشتند كه ما بايد از شهر آمل و مردم آمل تشكر كنيم، ديديد كه مردم آمل چه بر روز آنان آوردند.

همچنین عالم فرزانه و مفسر بزرگ قرآن در جهان اسلام، آيت الله جوادی آملی می‌فرمايند: از آن هنگام كه مردم آمل بيدار شدند و به صحنه آمدند، به شكل جدی و همه جانبه مبارزه كردند و مأموران رژيم پهلوی را در آمل به عجز و ناتوانی واداشتند.

حماسۀ مردمی آمل باعث شد که با تودهنی که منافقین از خدابی خبر خوردند، برای همیشه بساطشان جمع شود و جنگل‌های سرسبز شمال و جادۀ زیبای هراز برای همیشه از وجودشان پاکسازی شود تا اتحادیه پوشالی سربداران جنگل، به زباله دان تاریخ بپیوندد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت سی و هفتمین سال حماسه آفرینی مردم تاریخ ساز آمل در ششم بهمن سال 60، یاد و خاطره 40 تن از شهدای این حماسه را گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار