در واکنش به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه فرانسه؛

قاسمی: اگر تحریم جدیدی اعمال شود در تعاملات با اروپا تجدیدنظر می‎کنیم

سخنگوی وزارت خارجه توان موشکی ایران را قابل مذاکره ندانست و تصریح کرد: اگر تحریم جدیدی اعمال شود در تعاملات با اروپا تجدیدنظر می کنیم.
کد خبر: ۳۲۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ - 25January 2019

قاسمی: اگر تحریم جدیدی اعمال شود در تعاملات با اروپا تجدیدنظر می کنیمبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: قابلیت های موشکی ایران بخشی از توان مشروع دفاعی و ضامن امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است که بر دکترین بازدارندگی استوار است.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار تحکیم صلح و ثبات در منطقه بوده است و فروش انبوه سلاح های پیچیده و تهاجمی از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه را عامل برهم خوردن ثبات و توازن منطقه می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران قابلیت های دفاعی خود را بر مبنای ارزیابی واقعی از تهدیدهای موجود طراحی کرده و تا هر کجا که لازم بداند آن را تقویت خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست و این نکته در جریان گفتگوهای مستمر سیاسی که بین ایران و فرانسه انجام می شود به اطلاع طرف فرانسوی رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تهدید به اعمال تحریم های جدید موشکی از سوی وزیر امور خارجه فرانسه را خلاف روح حاکم بر گفتگوهای سیاسی و همکاری های دو کشور دانست و تاکید کرد: هر گونه تحریم جدید از سوی کشورهای اروپایی منجر به تجدیدنظر ایران در نحوه تعاملات خود با این کشورها خواهد شد.

 «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه ای مدعی شد: «ما گفت‌وگوهای بسیار سختی را (با ایران) آغاز کردیم... اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، آماده‌ایم تحریم‌های سختی را اعمال کنیم و خودشان (ایران) هم از این مسئله آگاه هستند».

لودریان با تکرار ادعاها و نگرانی‌های بی‌اساس علیه فعالیت‌های موشکی ایران، افزود: «خواستار توقف تولید موشک‌های (بالستیک) ایران هستیم و مخصوصا اینکه ارسال آنها به گروه‌های مسلح در خاورمیانه قطع شود».

وی پیشتر از استقرار مرحله بعدی سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا برای تداوم تجارت با ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا خبر داده بود.

«اگنس ون درمول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در تاریخ جمعه ۲۲ دی ماه هم از ایران خواسته بود که «هرچه سریع‌تر تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند».

ون‌درمول با ادعای اینکه برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل همخوانی ندارد، مدعی شده بود: «از ایران می‌خواهیم که فوراً تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را که می‌توانند سلاح هسته‌ای حمل کنند متوقف نماید؛ که این شامل آزمایش‌های فناوری موشکی بالستیک نیز می‌شود.»

ادعاهای فرانسه علیه برنامه فضایی و موشکی ایران، درروزهای گذشته با استقبال و خرسندی مقام‌های آمریکایی مواجه شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار