میزبانی یک امامزاده از شهید دوران دفاع مقدس؛

اینجا نوای نوحه‌های «علی اکبر» جانی دوباره می‌گیرد

امامزاده عبدالله (ع) شهرری میزبان پیکر شهید تازه شناسایی شده «علیرضا زبیرم» بود که در حین روضه حضرت علی اکبر (ع) به میانه مجلس وارد شد.
کد خبر: ۳۲۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ - 26January 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، پیکر شهید تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس، «علیرضا زبیرم» پس از 30 سال کشف و شناسایی شد و مراسم تشییع و خاکسپاری شهید روز پنجشنبه و جمعه با حضور مردم قدردان شهرری وداع، تشییع و خاکسپاری شد. «جعفر طهماسبی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از تخریبچی های لشکر 10 سیدالشهدا که در مراسم وداع با پیکر این شهید حضور داشته است گزارشی از این مراسم را به رشته تحریر درآورده که در ادامه می خوانیم.

امروز از صبح پیگیر شدم تا شهید تازه تفحص شده شهرمان را برای شرکت در روضه مادر سادات حضرت صدیقه سلام الله علیها دعوت کنم. به دوستان سپاه زنگ زدم گفتند ما حرفی نداریم چون شهید اسم و رسم دارد باید از خانواده اش رضایت بگیرید.

از طریق مسوول بنیاد شهید با خانواده این شهید تماس گرفتند و خانواده معززش با بزرگواری اجازه دادند. دوستان زیادی تلاش کردند تا شهید بزرگوار علیرضا زیبرم میهمان جلسه هیات آل یاسین در امامزاده عبدالله (ع) شهرری شد.

شهید وقتی وارد روضه شد که روحانی مجلس بر فراز منبر متوسل به شهزاده کربلا علی اکبر علیه السلام بود و با ورود شهید به فضای محفل همه سر پا ایستادند و از شهید استقبال کردند. با آمدن شهیدی که سالهای زیادی میهمان خاک های شلمچه بود همه جا عطرآگین از عطر شهادت شد.

شهید علیرضا زیبرم آمد تا در حضورش و به عطر وجودش برای نوجوان کربلا بر سر و سینه بزنیم.

حاج آقای سازور با نام حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها غزلش را شروع کرد. حضور شهید در مجلس، فضای روضه را عوض کرده بود و همه ی جمعیت عاشقانه گریه می کردند.

اینجا نوای نوحه‌های «علی اکبر» جانی دوباره می‌گیرد

حاج آقا به تابوت شهید اشاره کرد و گفت: ای شهید اگر امشب جواب این جمعیت را ندهی شکایتت را به فاطمه سلام الله علیها می کنیم. در جلسه غوغایی به پا شد. در این شور و غوغا توسل به حیدر کربلا علی اکبر علیه السلام پا گرفت. حاج حسین می خواند: «مردم ما به علی اکبرها احترام می کنند اما کربلا احترام نکردند. تشییع نکردند، جسارت کردند.» تا اینجای مراسم همه چیز فراهم بود برای یک روضه وداع با شهید علیرضا زیبرم.

صدای ناله و گریه جمعیت حاضر خصوصا جوانان عاشق شهدا هنوز فروکش نکرده بود که سیستم صوتی قطع شد. هر چه مسوولین صوت و خادمان جلسه تلاش کردند مشکل حل نشد.

جمعیت زیاد جلسه و همهمه ی حاکم بر مراسم اگرچه بهانه ای برای پایان جلسه بود اما این اتفاق نیفتاد و ذاکر رزمنده و با اخلاص اهل بیت علیهم السلام حاج حسین سازور بدون وقفه نوحه ی زمینه خواند و جوان های با غیرت دور تابوت شهید حلقه زدند.

اینجا نوای نوحه‌های «علی اکبر» جانی دوباره می‌گیرد

حاج حسین با همه ی وجودش نوحه می خواند و به مدد شهدا صدایش به همگان می رسید. با وجود نبودن سیستم صوت و جمعیت صدها نفره و فضای نسبتا بزرگ امام زاده عبدالله حدود 45 دقیقه بعد از قطع کامل سیستم صوتی برنامه ادامه داشت.

درآخر حاج حسین سازور گفت: این امتحانی برای بنده مداح و مستمعان بود که الحمدلله در حضور این شهید سربلند شدیم.

اینجا نوای نوحه‌های «علی اکبر» جانی دوباره می‌گیرد

یادآور می شود شهید علیرضا زیبرم متولد 30 شهریور ماه 1346 بود. او دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی بود که حضور در جبهه‌ها را مقدم شمرد و از طریق لشکر 19 فجر شیراز عازم جبهه جنگ تحمیلی شد و سرانجام در آخرین ماه‌های جنگ یعنی در چهارم خرداد ماه سال 67 در پاسگاه زید به شهادت رسید. مراسم نخستین دیدار مادر این شهید دفاع مقدس با پیکر فرزند روز گذشته، دوم بهمن ماه در معراج شهدای تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار