سردار شکارچی خبر داد؛

رونمایی از 560 تولید داخلی نیروهای مسلح در نمایشگاه‌های 40 سالگی انقلاب

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح از رونمایی 560 محصول داخلی نیروهای مسلح در نمایشگاه‌های 40 سالگی انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ - 26January 2019

رونمایی از 560 تولید داخلی نیروهای مسلح در نمایشگاه‌های 40 سالگی انقلاببه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های فرهنگی نیرو‌های مسلح در دهه فجر و نمایشگاه‌های 40 سالگی انقلاب نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم؛ سالی حساس و امیدآفرین به ملت قهرمان ایران و نا امید کردن دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امسال حساسیتی که دارد از آن جهت  است که دشمنان همه توانمندی خود را بکار گرفتند تا ملت ایران، نتوانند چهل سالگی انقلاب اسلامی را ببینند؛ اما همه این تلاش‌های آن‌ها با حضور مقتدرانه مردم در صحنه دفاع از انقلاب، ناکام مانده است.

سردار شکارچی ادامه داد: آمریکا اکنون در حال طی کردن شیب نزولی خود است؛ افولی که به همراه همپیمانان خود در منطقه قابل مشاهده است.

وی در ادامه درباره نمایشگاه‌های ارائه توانمندی‌های نیروهای مسلح در دهه فجر نیز عنوان کرد: در دهه فجر نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و بسیج مستضعفین اقدامات ویژه‌ای را در 40 سالگی انقلاب پیش‌بینی کردند که یکی از آنها ارائه توانمندی‌های نیروهای مسلح در قالب چهار نمایشگاه عظیم و راهبردی است که از 11 بهمن تا 22 بهمن برای عموم مردم قابل مشاهده است.        

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: یکی از این نمایشگاه‌ها در مصلی امام خمینی (ره) تهران، برپا می‌شود؛ بخشی از این نمایشگاه مربوط به معرفی دستاوردهای دفاعی است که با محوریت وزارت دفاع خواهد بود.

وی تصریح کرد: در کنار این نمایشگاه، نمایشگاه سازندگی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی با محوریت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) نیز در محل مورد اشاره برپا خواهد شد؛ همچنین برپایی نمایشگاه دیگری را در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به منظور معرفی دستاوردهای 40 دستگاه کشوری و لشکری خواهیم داشت.

سردار شکارچی بیان داشت: چهارمین نمایشگاه نیز در پایگاه شکاری مهر آباد با محوریت نیروی هوایی ارتش با هدف معرفی دستاوردهای نیروی هوایی ارتش، هوافضای سپاه و هوانیروز برپا می شود.

وی در ادامه بیان داشت: در این نمایشگاه ها 560 محصول داخلی نیروهای مسلح  در 11 حوزه مانند موشکی، پدافند، هوایی، زمینی، امنیتی، انتظامی، فضایی، اپتیک و مخابرات، نیز برای اولین‌بار رونمایی می‌شود؛ دستاوردهایی که در مجموع موجب اقتدار نظام را فراهم می کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه امروز «اورهال» انواع و اقسام هواپیماها را در داخل و اوج تحریم ها انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: هدف راهبردی از تشکیل این نمایشگاه‌ها، بیان و ارائه دستاوردهای نیروهای مسلح در طول ۴۰ سال اخیر به نسل‌های جدید و امیدآفرینی و همچنین مقایسه توانمندی‌های فعلی با قبل از انقلاب است.

وی سپس با بیان اینکه دشمنان بعضا مردم ما را ساده‌اندیش می‌پندارند، افزود: آنها گاهی دستاوردهای دوران پهلوی را بازگو می‌‌کنند و مثلا می‌خواهند با امروز قیاس کنند؛ البته آنها با این کار در واقع به نوعی می خواهند مردم ما را تحقیر کنند در صورتی که بعد از انقلاب در عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی دستاوردهای ارزشمندی داشتیم که باعث شده تا به عنوان قدرت رو به رشد در برابر قدرت های استکباری عرض اندام کنیم. 

سردار شکارچی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کشورمان بر خلاف همه نیروهای مسلح در دنیا، مردم‌پایه هستند و از دل مردم جوشیده‌اند، اضافه کرد: به همین جهت اقداماتی که از سوی نیروهای مسلح کشورمان انجام می شود بازدارندگی دفاعی را در برابر دشمنان فراهم کرده و این باعث شده تا دشمنان جرات نکنند حمله نظامی علیه ایران انجام دهند به عبارت دیگر دستاوردهای دفاعی ایران صرفا جهت مقابله با ظلم و نظام سلطه ونیز حمایت از محرومین و مستضعفین است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل مهم بوجود آمدن این دستاوردها، رهبری و هدایت های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: ایران با هیچ کشوری در منطقه دشمن نیست مگر اینکه آنها با تحریک یا حمایت نظام سلطه بخواهند تعرضی علیه کشورمان داشته باشند که در این صورت متجاوزین جواب دندان شکنی دریافت می کنند.      

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود:  برخی کشور‌های منطقه که به آمریکا آویزان هستند و از آن‌ها درخواست کمک دارند باید این نکته را درک کنند که توانمندی ایران فقط شامل توانمندی‌های موشکی، هوایی، دریایی یا زمینی نیست، بلکه چنانچه آن‌ها بخواهند، اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند، ملاحظه خواهند کرد که اولین اقدام آن‌ها باعث از بین رفتن اقتصاد و امنیت‌شان می‌شود و بدین ترتیب باید کشورشان را بگذارند و بروند؛ چون از زمین، هوا و دریا تهدید خواهند شد.

وی در ادامه عنوان کرد: گاهی اوقات دشمنان تصویر سازی های غلطی می کنند که نیروهای مسلح کشورمان دنبال درآمد اقتصادی هستند؛ این حرف غلط است زیرا نیروهای مسلح از ظرفیت مازاد خود برای سازندگی کشور استفاده می کنند؛ به همین علت آنها دنبال سود آوری نیستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین در پاسخ به این مطلب که برخی ها مطرح می کنند که آیا با وجود همه مشکلاتی که مردم با آنها روبرور هستند، ضرورت دارد اقتدار دفاعی را افزایش دهیم؟ بیان داشت: امنیت اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی بواسطه امنیتی است که نیروهای مسلح آن را بوجود آورده اند تا استقلال کشور زیر سئوال نرود؛ به عبارت دیگر اگر کشورمان از امن ترین کشورها است، یکی از دلایل آن اقتدار دفاعی نیروهای مسلح ایران است؛ پس به همین جهت این اقتدار باید افزایش داشته باشد.

وی با اظهار این مطلب که باید به روزی برسیم که جهان اسلام موفق به گسستن زنجیر استکبار شوند، بیان داشت: 40 سال اقتدار ایران در برابر استکبار و مبارزه با ظلم و ستم تجربه خوبی است که مردم کشورهای منطقه باید از دولت های خود آن را مطالبه کنند.

سردار شکارچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: ایران اسلامی با کشورهای همسایه خود قصد دشمنی ندارد در واقع اقتدار دفاعی ما تهدیدی علیه هیچ سرزمینی نیست اما اگر یکی از این کشورها «یکی بزند 10 تا می خورد».

وی سپس به برخی دیگر از برنامه هایی که نیروهای مسلح در دهه فجر پیش بینی کردند، اشاره کرد و گفت: رژه موتورسواران از فرودگاه مهر آباد تا بهشت زهرا در 12 بهمن، تجدید میثاق 5 هزار نفر از نیروهای مسلح با امام راحل، گلباران و عطر افشانی مزار شهدا و به نمایش گذاشتن برخی اقلام دفاعی در راهپیمایی 22 بهمن، برخی از برنامه هایی است که در این مدت اجرا می شوند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه شیوه آمریکای خونخوار و خون‌ریز از چند دهه پیش تا امروز این است که درصدد نابودی هر دولتی که با مردمش پیوند برقرار کرده، حرکت می‌کند، گفت: آمریکایی‌ها امروز بنا دارند دولت قانونی ونزوئلا را با یک کودتای نرم براندازند و دولتی نزدیک به خودشان را در این کشور را مستقر کنند؛ در واقع هر کشوری که به آمریکا لبیک نگوید عملا مورد غضب آنها واقع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سناریو آنها تازگی ندارد و از سال های قبل هم وجود داشته و همچنان ادامه دارد، اظهار داشت:  بعد همین آمریکایی ها شعار حقوق بشر و دموکراسی را فریاد می زند؛ آمریکایی ها از حکومتی برخوردار  هستند که به ضرب شمشیر ایجاد شده اند لذا باید مردم ما این ها را بشناسند؛ اما در نقطه مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که با حکومت هایی که به ضرب شمشیر بوجود می آیند، موافقت نمی کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه به موضوع اجلاس ورشو اشاره کرد و بیان داشت: آمریکایی‌ها که شعار‌ می‌دادند نمی‌گذاریم مردم ایران چهل سالگی انقلاب را ببینند و‌ برای تحقق این شعار به دنبال ادارک‌سازی در جامعه بودند؛ اکنون در برابر مردم کشورمان همانند گذشته دچار شکست شدند که برگزاری اجلاس ورشو مصداق این شکست است.

وی تاکید کرد: چهلمین سال پیروزی انقلاب، سالی بسیار حساس و امیدآفرین به ملت قهرمان ایران و سالی مهم برای ناامید کردن دشمنان است؛ به همین جهت امسال مردم برای زدن تودهنی محکم‌تر از سال‌های گذشته، مراسم ۲۲ بهمن را به شکلی ویژه‌تر برگزار می کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار