محمد حسنی:

اوج در هفت سال ۱۷ هزار اثر هنری تولید کرده است

رئیس سازمان فرهنگی و رسانه‌ای اوج گفت: با گذشت هفت سال فعالیت سازمان «اوج» بیش از 17 هزار محصول و اثر هنری تولید کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۲۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 26January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «اقیانوس آرام» با شعار «نوجوانان را جدی بگیریم» اواخر آبان‌ماه پخش خودش را آغاز کرد.

اقیانوس آرام، برنامه‌ای بود که مدل جدیدی از استندآپ یا خاطره‌بازی نوجوانانه را روی آنتن برد. جایی که 30 نوجوان (دختر و پسر) در داخل استودیو نشسته‌اند و مهمان در مقابل آن‌ها همچون استندآپ رفتار می‌کند، اما استندآپ کمدی نیست. در واقع «اقیانوس آرام» مجری نداشت و طی سه روز (چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه) میهمانان بزرگسال و نوجوان دعوت می‌کرد که آن‌ها روایت‌های خاص و کار‌های منحصر به فردی را از تریبون «اقیانوس آرام» انجام می‌دادند.

چهارشنبه‌ها میهمان بزرگسال «اقیانوس آرام» یک فرد شاخصی بود که اصطلاحاً به او سلبریتی می‌گویند. اما به گفته دست‌اندرکاران این برنامه به صرف سلبریتی بودنشان دعوت نمی‌شد بلکه ماجرای خاصی در نوجوانی‌شان اتفاق افتاده که برای مخاطب تلویزیون خصوصاً نوجوانان جالب توجه خواهد بود.

پنج‌شنبه‌های «اقیانوس آرام» یک مهمان نوجوان داشت که یا کار خاص یا ماجرای خاص نوجوانانه برای مخاطب داشت. مثلاً میهمان این هفته برنامه کشتی‌گیر نوجوانی بود که 2 سال پیش متوجه شده سرطان دارد و همه پزشکان او را جواب کردند، اما از پیشروی در مسیر قهرمانی‌اش مأیوس نشد. در نهایت توانسته بیماری سرطان را شکست دهد و دوباره به میادین بین‌المللی کشتی برگردد. جمعه‌ها، «اقیانوس آرام» به صورت ترکیبی از 2 میهمان بزرگسال و نوجوان روی آنتن می رود. مثلاً عبدالله روا به عنوان یک فرد شاخص و بزرگسال در مورد اتفاق خاص نوجوانانه زندگی‌اش صحبت کرد و یک خانم نوجوان به نام فاطمه جعفری هم مقابل این نوجوانان استندآپ داشت که از یک گوش ناشنوا و از یک چشم نابینا اما فوق‌العاده پرانرژی، به روز و هنرمند در رشته‌های مختلف بود که خصوصاً در حوزه شعر و صنایع‌دستی کار‌های ویژه‌ای تولید می‌کرد.

اوج در 7 سال 17 هزار اثر هنری تولید کرده است

در کنار تیتراژ جذاب نوجوانانه «اقیانوس آرام» یک کمپینی هم توسط 30 نوجوان استودیوی این برنامه راه‌اندازی شد. کمپین «قهرمانت کیه؟» که به دنبال آن بود نوجوانان در محافل رسانه‌ای و حقیقی بیشتر مورد توجه قرار گیرند. این نوجوانان در استودیو و ویدئو‌های مجازی‌شان هم اشاره می‌کنند که همگان باید بدانند نوجوان بچه نیست و بزرگ شده‌اند و باید به او و رویکرد‌ها و نظراتش احترام گذاشته شود. در مراسم اختتامیه فصل دوم «اقیانوس آرام» که رئیس شبکه دو، رئیس سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج و عوامل و دست‌اندرکاران «اقیانوس آرام» دورهم جمع شدند خبر از ساخت و تولید فصل سوم هم به گوش می‌رسد.

محمدحسنی: «اوج» بیش از 17 هزار محصول و اثر هنری تولید کرده‌ است

در این مراسم احسان محمدحسنی رئیس فرهنگی و رسانه‌ای اوج اظهار داشت: سپاسگذارم از کسانی که به سهم خودشان یک قطعه‌ای از پازل «اقیانوس آرام» را تکمیل کردند و امیدوارم این دورهمی‌های نوجوانانه و کار‌های تأثیرگذار نوجوان در تلویزیون را به چند صدمین اثر برسانیم و جشن آن را دورهم برپا کنیم. من همیشه گفته‌ام ما در «اوج» همچون لابراتوار و آزمایشگاهی می‌مانیم که قرار است محصولات متنوعی را در عرصه فرهنگ و هنر تولید کنیم. خرسندم که اینجا اعلام کنم با گذشت هفت سال فعالیت «اوج» بیش از 17 هزار محصول و اثر هنری تولید کرده‌ایم. اتفاقاً از روی تأکید و توجه به نوجوانان در جشنواره فیلم فجر هم یک اثر سینمایی به نام «بیست و سه نفر» داریم که یک بازیگر چهره هم در آن اثر بازی نکرده و نشان دهنده جسارت و تأثیرگذاری نوجوانان در جنگ تحمیلی است. جایی که این نوجوانان با صدام دیدار می‌کنند و اتفاقات جذابی می‌افتد.

وی افزود: «اقیانوس آرام» کار خودش را از اربعین و جریان حضرت سیدالشهداء (ع) آغاز کرد، با قصه استودیو و سواحل نیلگون خلیج فارس گره خورد، اما امیدوارم این هواپیما روی باند باقی بماند و خودش را برای پرواز دیگری آماده کند. «اقیانوس آرام» نباید در این نقطه تمام شود و باید خودش را مهیای پرواز باشکوه‌تری کند. در بندرعباس جشن پایان برنامه را نگرفتیم بلکه جشن انگیزه‌سازی برای ادامه راه را برپا کردیم که ان‌شاالله ایرانی‌تر، اصیل‌تر و جذاب‌تر روی آنتن برویم.

جعفری‌جلوه: حق نوجوانان داشتن برنامه تلویزیونی بود

محمدرضا جعفری‌جلوه رئیس شبکه دو سیما در پشت تریبون حاضر شد و گفت: فرصت مغتنمی است که در جمع کسانی هستم که آینده کشور به دست آن‌ها ساخته می‌شود. دوست دارند به رسمیت شناخته شوند، دیده شوند و مورد اعتماد قرار گیرند. نوجوان قشری است که نیاز به حرکت، تجربه و حتی خطر کردن دارد و خودش را به صحنه می‌کشاند تا استعداد‌ها و اعتقاداتش را در عمل به مرحله اثبات برساند. ما بزرگتر‌ها که دیروزِ شما نوجوانان بودیم یادمان باشد دوران نوجوانی را همین‌گونه دوست می‌داشتیم. آن‌هایی که در نوجوانی توانستند جنبه‌هایی از این نیاز را به منصه ظهور برسانند، قطعا این روز‌ها موفق‌ترند.

اوج در 7 سال 17 هزار اثر هنری تولید کرده است

وی با ابراز امیدواری از ادامه «اقیانوس آرام» در تلویزیون، افزود: حق شما نوجوانان بود برنامه‌ای داشته باشید، تجربه کنید، خطر کنید و حرکت کنید. به تماشا بنشینید و خودتان را به تماشا بگذارید؛ فارغ از اینکه دچار خودبینی شوید و ما در شبکه دو به عنوان مکمل تلاش‌های اوج، فرصت پخش را در این غوغای رسانه‌ای که برپاست مغتنم شمردیم و خوشحالیم توانستیم این فرصت را در اختیار شما قرار دهیم و اصلاً منتی هم بر سر شما نیست. خوشبختانه تجربه «اقیانوس آرام» تجربه تلفیق ویژگی‌ها و شاخصه‌های نوجوانی بود. «اقیانوس آرام» فرصت این خطر کردن و مورد اعتماد واقع شدن را برای نوجوانان فراهم کرد. چرا که نوجوانان ما نیاز دارند از تجربه‌های پیشینیان بهره ببرند و در مسیر رشد خودشان الگو داشته باشند تا دچار هجمه‌ها و آسیب‌ها نشوند؛ بلکه مصون از خطر‌ها عبور کنند.

ملتجی: جامعه نسبت به نوجوان حساس‌تر شود

وحید ملتجی تهیه‌کننده برنامه «اقیانوس آرام» از ساخت فصل سوم این برنامه تلویزیونی خبر داد و گفت: همیشه گفته‌ام ما در «اقیانوس آرام» برنامه تلویزیونی نساختیم بلکه در کنار یک گروه فرهنگی، زندگی کردیم. از ابتدا به دنبال یک جریان‌سازی ملی در حوزه نوجوانان بودیم لذا امیدواریم که جامعه نسبت به نوجوان حساس‌تر شود. چرا که نوجوان خط پیشران مسیر انقلاب است و در 40 سالگی انقلاب هم بایستی شعار ما اعتماد به همین نوجوانان باشد. در سال‌های اخیر که سن مسئولین ما بالا رفته، تجربه «اقیانوس آرام» به ما نشان داد که می‌توانیم به نوجوانان اعتماد و به آن‌ها مسئولیت واگذار کنیم. خوشبختانه ساخت و تولید فصل سوم «اقیانوس آرام» قطعی شده است و با تغییراتی وارد مرحله تولید خواهد شد.

وی تأکید کرد: یکی از اتفاقات مهم فصل جدید، اضافه شدن باشگاه مخاطبان «اقیانوس آرام» و راه‌اندازی اپلیکیشنی است که به نوجوانان ایران متصل می‌شود. امیدواریم بلندپروازی‌هایمان برای فصل جدید به مرحله تحقق نزدیک شود.

کارگردان «اقیانوس آرام» هم ترجیح داد پست اینستاگرامی خودش را برای حاضرین قرائت کند و پس از آن، عوامل، دست‌اندرکاران و 30 نوجوان حاضر در استودیوی «اقیانوس آرام» تقدیر شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار