رئیس سازمان بسیج جامعه زنان:

دشمن هویت زنان مسلمان را هدف قرار داده است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت: دشمن برای رسیدن به اهداف خود هویت زنان مسلمان را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۳۲۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ - 26January 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، مینو اصلانی بعدازظهر شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح جایگاه زن در چهار دهه انقلاب در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امروز ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از خانم‌های ایرانی عضو بسیج هستند و تلاش می‌کنیم همه افرادی که می‌خواهند کار تشکیلاتی انجام دهند بتوانند عضو بسیج شوند.

وی افزود: این افراد در بخش‌های مختلف ساماندهی شده‌اند و اینگونه نیست که صرفا در بسیج ثبت نام کرده و هیچ فعالیتی انجام ندهند. در حال حاضر حدود ۹۰ هزار حلقه معرفتی، هزار گروه ۱۵ تا ۲۰ نفری جهادی و ۵۰۰ هزار نفر عضو شورا داریم و این نشان دهنده فعالیت خانم‌های بسیجی در کشور است.

اصلانی گفت: یکی از وظایف اصلی ما پیشگیری از آسیب است و به همین منظور فعالیت‌ها و طرح‌های زیادی در کشور اجرا شده است.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای در مورد جایگاه زن در طول سال‌های گذشته داشته باشیم، متوجه می‌شویم که رژیم پهلوی زن را با مفهوم و معنای غربی آن تعریف می‌کرد و تحقیر جایگاه و هویت زن در آن کاملا مشهود بود.

وی ادامه داد: نگاه سخیفی که به زن داشتند موجب می‌شد که توانایی‌های زنان نادیده گرفته شود. مهم‌ترین دستاورد انقلاب احیا هویت زن در قرن معاصر و در خدمت انقلاب قرار دادن آن بود.

اصلانی تاکید کرد: پس از انقلاب شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف هستیم. همچنین حدود ۲۰۰ قانون در خصوص زن به تصویب رسیده است و تسهیلاتی نظیر بیمه زنان، بیمه زنان سرپرست خانوار و محیط‌های امن برای حضور زنان فراهم شده است.

امنیت زنان در ایران مثال زدنی است

وی با اشاره به نا امن بودن شرایط کشور‌های غربی برای زنان، افزود: مثلا در کشوری مانند انگلستان مطابق آمار رسمی که خودشان ارائه کرده‌اند، هر چند ثانیه یک تعرض صورت می‌گیرد و ۵۰ درصد مردم انگلیس نامشروع متولد می‌شوند از این جهت جمهوری اسلامی امنیتی مثال زدنی را برای زنان فراهم کرده است.

اصلانی ادامه داد: همچنین قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دست نویسندگان زن در کشور وجود داشت، اما ما امروز ۱۲ هزار نویسنده زن در کشور داریم، علاوه بر این در حوزه ورزشی مربی زن نداشتیم، اما امروز ۵۶ هزار مربی زن در رشته‌های مختلف ورزشی در کشور داریم و این نشان دهنده جایگاهی است که انقلاب برای زن قائل شده است.

رییس سازمان بسیج زنان کشور گفت: ستاد ملی خانواده، سند ملی جمعیت و قانون حجاب و عفاف که از مترقی‌ترین قانون‌ها برای حجاب و عفاف محسوب می‌شود، از مواردی هستند که از آسیب پذیری زنان در کشور جلوگیری می‌کند.

وی اظهارکرد: زنان الگویی که در جامعه ما رشد کرده‌اند و ده‌ها هزار خانم فعال در عرصه‌های فرهنگی، امروز باعث افتخار ما هستند و با این وجود در بعضی از دولت‌ها قوانین مربوط به زنان نادیده گرفته می‌شود، مانند بیمه زنان که ۱۲ سال از تصویب آن می‌گذرد، اما هنوز به طور جدی به آن توجه نشده است.

اصلانی با بیان اهمیت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مهارت افزایی نوجوانان، گفت: لزوم توجه به این سند در دستیابی به جامعه‌ای پویا، با نشاط و مهارت شکوفا می‌شود.

رییس سازمان بسیج زنان کشور تاکید کرد: امروز با هجمه‌هایی از سوی دشمن مواجه هستیم که هویت دختر مسلمان را برای نقش آفرینی در جامعه خدشه دار کرده است.

وی در ادامه به برنامه‌های پیش بینی شده برای دهه فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن‌های ویژه انقلاب در ۲۰ هزار پایگاه بسیج، تجلیل از خانواده معظم شهدا و مدافع حرم، تجلیل از ۴۰ بانوی فعال و اثرگذار در عرصه‌های مختلف و تجلیل از مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی به عنوان شخصیت بین‌المللی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار