وزیر خارجه عراق:

بغداد هر گونه درخواست درباره انحلال الحشد و قطع رابطه با ایران را رد می‌کند

محمدعلی الحکیم با مشخص کردن مواضع بغداد درباره درخواست آمریکایی و غربی برای انحلال الحشد الشعبی و قطع رابطه کشورش با ایران گفت که «عراق هرگونه درخواست از هر دستگاهی در خصوص انحلال الحشد و قطع رابطه با ایران را نخواهد پذیرفت.»
کد خبر: ۳۲۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵ - 26January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق روز شنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به درخواست آمریکا و کشور‌های غربی در خصوص انحلال الحشد الشعبی و قطع رابطه با ایران واکنش نشان داد و تاکید کرد که بغداد با درخواست‌هایی از این دست موافقت نخواهد کرد.

وی گفت که «دولت عراق، هرگونه درخواست از سوی هرگونه دستگاهی درباره انحلال الحشد الشعبی را که بخشی از سیستم نظامی عراق است، رد می‌کند.»

محمد علی الحکیم درباره درخواست‌های آمریکا در خصوص پیوستن به محور ضد ایرانی گفت که «به هیچ درخواستی که با محوریت ضد ایرانی باشد، پاسخ نخواهد داد. عراق در این خصوص بی‌طرف است و هر گونه دخالت در هر گونه درگیری منطقه‌ای یا بین‌المللی را رد می‌کند.»

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق هم روز سه‌شنبه گذشته در یک جلسه هفتگی گفته بود که عراق بخشی از تحریم‌های آمریکایی علیه ایران نخواهد بود.

وی پس از پایان جلسه هیات دولت تاکید کرد که «مواضع بغداد در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تکرار می‌کنم. عراق جزئی از این تحریم‌ها نیست.»

برهم صالح رئیس‌جمهور عراق بیستم آبان‌ماه در جریان سفرش به کویت گفته بود که بغداد به مذاکرات خود درباره تحریم‌های ایران با آمریکا ادامه می‌دهد و ایالات متحده باید شرایط ویژه کشورش در این زمینه را مدنظر قرار دهد.

برهم صالح اظهار داشت که «ما نمی‌خواهیم که عراق بار تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به دوش بکشد».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها