رئیس کل گمرک:

گمرک به دنبال آزادسازی ۱۳ هزار خودرو در اماکن غیر گمرکی/ تراشه‌های الکترونیک بر روی کانتینرها نصب می‌شود

میر اشرفی با اشاره به اینکه گمرک به دنبال آزادسازی ۱۳ هزار خودرو در اماکن غیر گمرکی است، گفت: به منظور بررسی محتوای کانتینرها و مدیریت ترانزیت در کشور تراشه‌های الکترونیک بر روی کانتینرها نصب می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ - 27January 2019

میر اشرفی - ناجابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «مهدی میر اشرفی» رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه‌ای که امروز با پلیس آگاهی داشتیم، تاکید بسیاری بر جلوگیری از ورود قاچاق کالا شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ سازمان متولی امر تجارت رسمی در حوزه صادرات و واردات کالا هستند که تمامی این سازمان‌ها می‌بایست با نیروی انتظامی و گمرک همکاری لازم را داشته باشند.

میراشرفی با اشاره به تعدد سازمان‌های تجارت خارجی در کشور گفت: می‌بایست در این زمینه هماهنگی یکپارچگی کاملی بین سازمان‌ها ایجاد شود

وی بیان داشت: با استفاده از دستگاه‌های شناسایی و تراشه‌های الکترونیک باید محتوای کانتینر‌ها را بررسی و ترانزیت‌ در کشور را کنترل کنیم.

این مقام مسئول افزود: در این جلسه تاکید شد یک سامانه واحد برای صاحبان کالا راه اندازی شود تا اطلاعات کلی از طریق آن ثبت و در اختیار ستاد مبازه با قاچاق کالا قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما باید مبارزه اساسی با دانه درشت‌های قاچاق کالا را در دستور کار داشته باشیم که خود این موضوع نیازمند کمک تمامی دستگاه‌ها است.

میراشرفی بیان داشت: سازمان پایانه‌ها و حمل و نقل کشور در الکترونیکی کردن پرونده‌ها و اطلاعات باید کنترل بهتری داشته باشند و دقت بیشتری در این زمینه به خرج دهند.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار خودرو در اماکن غیر گمرکی مانند مناطق آزاد نگهداری می‌شوند که گمرگ به دنبال آزادسازی آن‌ها و پیگیری آن است. عمده این خودرو‌ها در مناطق آزاد متوقف شده‌اند و تعدادی از آن‌ها در حال پیگیر قضایی جهت ترخیص هستند و تعدادی که تکلیف آن‌ها مشخص نیست در تلاشیم تا تعیین تکلیف شوند.

میر اشرفی عنوان کرد: خود گمرک به عنوان سازمان کاشف بخشی از مکشوفات را اعلام می‌کند و برخی را به عنوان تخلف ثبت می‌کند و هیچ تخلفی در گمرک صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: قسمتی از خودرو‌هایی که در گمرک ضبط شده‌اند به این دلیل است که فروشنده بخاطر تحریم‌های بانکی نتوانسته پول خود را دریافت کند و به همین جهت در گمرک می‌ماند و این مورد که گمرک مانع ترخیص آن می‌شود اشتباه است. در این زمینه با وزارت صنعت توافق‌هایی صورت گرفته است که کالا‌ها دیگر در گمرک دپو نشود.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها