معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خبر داد؛

افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی ایران همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

مهدی رمضانی از افتتاح کتابخانه «امام خمینی(ره) همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ - 27January 2019

افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی ایران همزمان با چهلمین سالگرد انقلاببه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری چهارمین دو سالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با حضور مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این جشنواره و مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی برگزار شد.

مهدی رمضانی در ابتدای این مراسم با اشاره به اقدامات نهاد در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌ها در کنار فعالیت‌های ماموریتی خود که در حوزه تاسیس کتابخانه‌هاست اقدامات و برنامه‌های ترویجی متعدد متمرکز و غیر متمرکز و جشنواره‌های مختلفی را انجام می‌دهد. جشنواره رضوی و روز کتابدار از جمله این اقدامات بود.

وی گفت: یکی از اقدامات پایدار نهاد جشنواره «کارتون و کتاب» است که تبدیل به یک جریان پایدار شده که توقعات و انتظارات از آن زیاد شده چرا که جریان‌ساز و توقع‌ساز بوده است و مسیری شکل داده تا هنرمندان تلاش کنند آثاری را خلق کنند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی عنوان کرد: ما دنبال تولید آثار نیستیم بلکه به دنبال استفاده از آثار هستیم اما وقتی تولید آثار درباره ترویج مخاطب انجام می‌شود از سیاست اولیه خود دور می‌شویم تا به ایجاد فضای مطالعه رشد دهیم. این جشنواره نیز در راستای همین موضوع تبیین و توجیه می‌شود.

رمضانی گفت: آثار خوبی در دوره‌های گذشته تولید شده که مبدا و مبنا قرار گرفته‌اند و پشتوانه خوبی در زمینه کتاب شده‌اند. در دوره بعد کتابخانه و لوکیشن کتابخانه‌ها بخاطر ظرفیت اضافه شدن در این جشنواره قرار خواهد گرفت چرا که کتابخانه بسترشکل گیری عرضه کتاب و فرایندهای فرهنگی است.

وی گفت: در هفته آینده افتتاح بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور در مشهد با عنوان «امام خمینی (ره) را خواهیم داشت. این کتابخانه چهلمین کتابخانه‌ای است که در امسال افتتاح خواهد شد و به لحاظ ظرفیت و حجم یکی از کتابخانه‌های مدرن کشور است. بخش مهد کتاب، فروشگاه، دولت الکترونیک، سالن جلسات، گالری و فضای مدرن و مجموعه فرهنگی از جمله بخش‌های این کتابخانه‌هاست که حول این کتابخانه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی افزود: جشنواره تزیین کتابخانه‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی یکی دیگر از اتفاقات جدید امسال است. بهره‌برداری از کتاب‌خانه‌‌ها در استان‌های مختلف را نیز خواهیم داشت. جشنواره قصه‌گویی کشور نیز در هفت منطقه کشور در حال برگزاری است. این نیز کار جدیدی است که برای اولین بار در نهاد کتابخانه‌ها برای ارتقای سطح دانش کتابداران خواهد بود.

رمضانی از برگزاری جشنواره ۴۰ قلم خبر داد و عنوان کرد: این طرح در شهرها و استان‌های مختلف ادامه پیدا می‌کند. این جشنواره فضای خوبی ایجاد کرده چراکه نویسندگان معروف و مطرح به استان‌ها می‌روند از خدمات آن‌ها تجلیل می‌شود که با استقبال روبرو شده است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار