علیرضابیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اعتماد به غربی‌ها چیزی جز شکست نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر گمان کنیم با خروج آمریکا از برجام اروپایی‌ها این توافق را حفظ کرده‎اند تا با ما همکاری خوبی داشته باشند، تفکری خطاست.
کد خبر: ۳۲۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ - 27January 2019

پاسخ اعتماد به غربی‌ها چیزی جز شکست نیست«احمد علیرضابیگی» نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان جمهوری اسلامی از بدو ظهور انقلاب تاکنون، غربی‌ها را مسبب گرفتاری‌های امروز کشورمان دانست و اظهار داشت: تجربه به ما ثابت کرده که هرگاه به غربی‌ها اعتماد کردیم، دچار خسارات شدیم.

وی افزود: ما باید باور داشته باشیم که آمریکا و اروپا در اهداف و سیاست‎های خود در قبال رفتار دیپلماسی با ایران، کاملا شبیه هم عمل می‌کنند؛ لذا اینکه گمان کنیم آمریکا از برجام خارج شد، اما اروپایی‌ها این توافق را حفظ کرده‎اند تا با ما همکاری خوبی داشته باشند، تفکری خطاست.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه اروپایی‌ها در تصمیم‎گیری در مورد برجام بدون مشورت با آمریکایی‌ها، عاجز هستند، گفت: اروپا هیچ وقت منافع و مزایایی که از قِبَل آمریکا به دست می‌آورد را قربانی همکاری با ایران در قالب توافق برجام نخواهد کرد؛ لذا ماندن آنها در برجام چیزی جز وقت‎کشی به نفع آمریکایی‌ها نیست.

علیرضابیگی افزود: زمانی ما به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های قابل توجهی در تمام عرصه‌ها به خصوص در حوزه اقتصادی خواهیم رسید که خودمان در داخل کشور برای رسیدن به اهداف خرد و کلان کشور اقدام و عمل کنیم؛ هیچ کشوری را سراغ نداریم که از تعامل با آمریکایی‌ها به سعادت و خوشبختی رسیده باشد.!

وی با اشاره به تلاش‌ برخی از مسوولان برای تعامل با غرب تصریح کرد: ما انقلاب نکردیم که مشکلات و دغدغه‌های مردم را با کمک و مشورت‎های غربی‌ها مرتفع کنیم؛ لذا دولت باید تمام توجه خود را معطوف به معضلات معیشتی مردم کرده و با بهره‌گیری از توانایی‎های داخلی و به دور از نگاه به دست بیگانگان برای رونق در تمام عرصه‌های کشور اقدام کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار