دست‌نوشته بسیجی شهید مهدی دهقانمرد‌/ رزمندگان در راه خداوند جان خود را می‌دهند

بسیجی شهید «مهدی دهقانمرد» در دست‌نوشته خود آورده است: «بعضی‌ها فقط درجایی ایمان دارند که به نفعشان هست و بعضی دیگر مثل رزمندگان نه تنها درجایی ایمان دارند که به ضررشان هست بلکه حاضرند جان خود را در راه ایمانشان و در راه خدایشان بدهند».
کد خبر: ۳۲۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 28January 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، بسیجی شهید «مهدی دهقانمرد» در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۴۶ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۶۲ در مرحله سوم عملیات والفجر ۴ در منطقه پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

دست‌نوشته بسیجی شهید مهدی دهقانمرد‌/ رزمندگان در راه خداوند جان خود را می‌دهند

متن دست‌نوشته‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«رابطه انسان و خداوند

انسان موجودی هست که خداوند در قرآن اهمیت زیادی برای او قائل شده است، چون به او نعماتی داده که در هیچ یک از موجودات دیگر وجود ندارد مثلاً به او نیرویی داده که در مقابل شیطان بایستد، ایمان به او داده تا هدف خود را بشناسد نیت را قرار دهده تا قدرت تصمیم گیری داشته باشد، تقوی را به انسان داده تا موافق ایمانش قدم بردارد و با اندازه کرده‌های هر انسان در آخرت به او کیفر یا پاداش می‌دهد، و ایمان آن نیرو و رابطه درونی و خصوصی هست که انسان با چیز دیگری برقرار می‌کند و او را بی عیب و نقص می‌پندارد که در مذاهب گوناگون به آن خدا می‌گویند و او را ستایش می‌کنند، چون خداست که ما را آفریده و خیر و صلاح انسان را می‌خواهد و برای هدایت ما پیغمبرانی فرستاد تا انسان را هدایت کنند.

بحث این موضوع درباره ایمان هست، همان طور که می‌دانیم ایمان‌ها با یکدیگر فرق دارند و هر یک در مقابل خداوند یک نوع ارزشی دارند که به یکی پاداش و به دیگری کیفر تعلق می‌گیرد، بعضی‌ها فقط درجایی ایمان دارند که به نفعشان هست و بعضی دیگر مثل رزمندگان نه تنها درجایی ایمان دارند که به ضررشان هست بلکه حاضرند جان خود را در راه ایمانشان و در راه خدایشان بدهند و از طرف دیگر در پشت جبهه بعضی‌ها نه تنها خود به جبهه نمی‌روند بلکه مانع از رفتن دیگران هم می‌شود و این سستی ایمان این اشخاص را می‌رساند.

مگر چشم ما سیاه‌تر از چشم شهداست که ما در خانه بنشینیم و آن‌ها جانشان را در جبهه تقدیم اسلام کنند تا ما راحت باشیم آیا فرق میان کسی که در جبهه از خدا طلب شهادت می‌کند با کسی که به فکر سود جیب خود هست جز در کلمه‌ای به نام ایمان هست؟
خداوند برای تک‌تک این افراد در قرآن آیات متعددی فرستاده برای کسانی که در پیش خدا احساس خواری می‌کنند می‌گویند "خلق الانسان فی احسن تقویم" ما انسان را در بهترین حالات خلق کردیم و برای کسانی که نسبت به خدا و خلق خدا تکبر می‌ورزند می‌گوید:

ما انسان را خلق کردیم از آبی پستر از لجن؛ و این آیات متناسب با ایمان‌ها نازل شده و چه خوب هست که انسان در عمل و ایمان کاری کند که خداوند از او راضی باشد و او را بالاترین موجودات بخواند.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها