خراسان شمالی میزبان جشنواره استانی صداوسیما شد

دارابی از میزبانی خراسان شمالی در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های رسانه‌ملی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ - 27January 2019

خراسان شمالی میزبان جشنواره استانی صداوسیما شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی دارابی» معاون امور استان‌های رسانه ملی اظهار داشت: شهریور 98 بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، در خراسان شمالی برگزار خواهد شد و همچون سال گذشته که میزبان شهرکرد بودیم به لطف خدا با همت همکاران و مساعدت استاندار خراسان شمالی این بار نیز شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره برای تمرکززدایی در استانها به انجام می‌رسد گفت: بیشتر رویدادها در تهران و چند استان همجوار برگزار می‌شونداما  رسانه ملی در برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها به نوعی بر نوار مرزی حرکت می‌کند.

دارابی از جشنواره تولیدات استان‌ها به عنوان یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین جشنواره‌ها در حوزه فرهنگ و هنر یاد کرد و آن را فرصتی برای دیده شدن استعدادها و ایجاد رقابت سالم دانست.

وی افزود: برنامه‌سازان، هنرمندان و مدیران از سراسر کشور در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند که مبلغان خوبی برای استان‌ها هستند.

 معاون امور استان‌ها با اشاره به اینکه ما در طول این جشنواره یک هفته فرهنگی برای استان برگزار می‌کنیم گفت: همه برنامه‌ها از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود و استان مورد نظر فرصت مغتنمی می‌یابد تا ظرفیت‌ها و ضرورت توجه به دستاورد‌هایش را در این جشنواره بازخوانی کند.

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: میزبانی ما در این جشنواره رویداد مهمی‌به شمار می آید و مسیر ما را برای رسیدن به  توسعه متوازن هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه برای خراسان شمالی برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی به اندازه پروژه‌های کشاورزی و سدسازی اهمیت دارد گفت: در این سال‌ها از اینکه نگاه چند جانبه نداشته‌ایم، آسیب دیدیم و اکنون  توجه به مسائل فرهنگی ما را به سمت نگاه چندجانبه در استان برای توسعه و ارتقای استانی سوق خواهد داد.

استاندار خراسان شمالی افزود: شاخص‌هایی که در استان داریم با وضعیت فعلی ما همخوانی ندارد و نشان می دهد ما از داشته‌های خود استفاده نکرده‌ایم. از این رو به عنوان یک مطالبه از مدیران خواستم که هر ماه بر روی رویدادی ملی و حتی بین‌المللی تمرکز کنیم تا فضای فرهنگی استان ارتقا پیدا کند.

شجاعی با تاکید بر قابلیت های خراسان شمالی گفت: این استان کم برخوردار حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و ما باید این ظرفیت ها را معرفی کنیم. وی افزود: مردم این استان با وجود  قومیت‌ها و گویش‌های مختلف و با حضور اهل تسنن، دور هم جمع هستند و یکی از امیدواری‌های ما در این جشنواره، نمایش این انسجام و همدلی است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار