مستند «نشان افتخار» و تصویر زنان در چهل سالگی انقلاب

«نشان افتخار» با موضوع جایگاه زن ایرانی در پیشرفت انقلاب اسلامی و توانمندی‌های زنان در حوزه‌های مختلف در گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه دو تولید می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ - 27January 2019

مستند «نشان افتخار» و تصویر زنان در چهل سالگی انقلاببه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان مستند تلویزیونی «نشان افتخار» گفت: نمی‌توان جایگاه زنان را که امروز دوشادوش مردان در جامعه فعالیت می‌کنند نادیده گرفت و نمی‌شود پیشرفت حضور زنان در عرصه‌های مختلف را در چهل سال اخیر ندید چرا که حضور درخشان زنان در عرصه ورزش، سیاست، علم و حتی اقتصاد با آمار و ارقام مشخص قابل بررسی است.

احمدی افزود: در یک مجموعه مستند کوتاه قطعا نمی‌توان به جایگاه زن در چهل سال اخیر تمام و کمال پرداخت اما می‌شود با نمایشی گزارش طور در یک مجموعه مستند چهارقسمتی با ارائه گوشه ایی از اقدامات و پیشرفت به این نکته رسید که در چهل سال اخیر بستری مناسب برای پیشرفت، رشد و شکوفایی خلاقیت و استعداد و توانمدی زن ایرانی در هر گونه‌ای وجود داشته است.

تهیه کننده مستند نشان افتخار اظهارداشت: به حضور سیاسی زنان در راس کار دقت کنید، زنان هنرمند را در عرصه های مختلف از جمله سینما و تئاتر رصد کنید، میزان کسب مدال در مسابقات مختلف را بررسی کنید، به لحاظ مدارج علمی از ورود به دانشگاه گرفته تا اختراعات و اکتشافات و ... را ملاحظه نمایید و حتی در حوزه های اقتصادی ، پزشکی و ... زن ایرانی رابا تمرکز دنبال کنید تا متوجه شوید در چهل سال اخیر زنان گاهی از مردان اطراف خود نیز پیشی گرفته و به بدون کوچکترین محدودیت برای رسیدن به اهداف شان مسیری پر تلاش را طی کرده‌اند.

احمدی معتقد است زن ایرانی حتی در جبهه ها و در طول دوران دفاع مقدس هم نقشی تاثیر گذار داشته و در کنار نقش موثر و مهم مادری و همسری توانسته است به عنوان یک سرمایه اجتماعیی دوشادوش مردان در اعتلای کشور قدم محکم بردارد.

مجتبی احمدی درباره تیم تولید این مجموعه مستند به یک اتاق فکر پویا اشاره کرد و گفت بهزاد عادلی ، محمد مبین و یاسر صادقی مشاوران محتوایی این مجموعه مستند هستند، آزاده مختاری، محمدرضا پشوتن، سمانه مقدم در حوزه های تخصصی اجتماعی، ورزشی و سیاسی در کنار این اثر فعال هستند، محمد علی راد در شناسایی زنان فعال در استان ها مختلف با پروژه همکاری دارد وعلی ناصری و مژگان رسولی از اعضای گروه پژوهش این مستند محسوب می شوند.

مدیریت هنری و تصویری این مستند برعهده میثم سوری است و علی کرمانی کار تدوین و صداگزاری این مجموعه فیلم مستند را با تیمش پیش می برد.

مستند «نشان افتخار» به زودی روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار