رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر در دیدار با ظریف:

الجزایر تحت تاثیر تبلیغات طرف‌های ثالث در روابط با ایران قرار نمی‌گیرد

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر در دیدار با ظریف با بیان اینکه کشورش تحت تاثیر تبلیغات طرف‌های ثالث در زمینه روابط با ایران قرار نمی‌گیرد، بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی تأکید کرد.
کد خبر: ۳۲۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷ - 27January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «عبدالحمید سی عفیف» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر بعدازظهر امروز (یکشنبه هفتم بهمن) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ظریف ضمن یادآوری روابط دوستانه و برادرانه بین 2 کشور ایران و الجزایر گفت: این روابط بر پایه دوستی‌های بلندمدت و همکاری‌های صمیمانه بین دو کشور استوار است و دولت و مردم ایران احترام زیادی برای انقلاب، مردم و دولت الجزایر قائلند و توفیقات آن‌ها را خواهانند.

وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه رفت و آمد‌ها و همکاری‌های سیاسی 2 کشور از سطح خوبی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی دوجانبه نیز در سایه تلاش‌های طرفین گسترش بیشتری یابد.

ظریف افزود: الجزایر با انتخاب سیاست‌های اصولی و منطقی، مواضع خوبی در قبال مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران، مبارزه با افراطی‌گری و... دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی بر آمادگی ایران برای گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها و روابط دو‌جانبه با الجزایر در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

عبدالحمید سی عفیف نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دوستانه و برادرانه با ایران از اهمیت فراوانی برای الجزایر برخوردار است، ضمن استقبال از اظهارات ظریف، آمادگی کشورش را برای همکاری‌های گسترده با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی با بیان اینکه الجزایر سیاست مستقلی دارد، افزود: الجزایر ضمن اجتناب از دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر، تحت تاثیر تبلیغات طرف‌های ثالث در زمینه روابط با ایران قرار نمی‌گیرد و تمایل دارد این روابط از گستردگی بیشتری در زمینه‌های مختلف برخوردار شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار