هشت کشته و ۳۰ زخمی در بمباران اردوگاه آوارگان یمنی

سازمان ملل در بیانیه‌ای از کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن ۳۰ نفر دیگر در بمباران مرکز آوارگان یمنی در استان حجه واقع در شمال غربی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ - 27January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «لیزا گراندی» هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن گفت که «یک مرکز آوارگان یمنی در منطقه حرض استان حجه، دیروز شنبه (ششم بهمن ماه)، هدف حمله هوایی [ائتلاف سعودی] قرار گرفت که در پی آن هشت نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.»

گراندای بدون اشاره به نام ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به عنوان عامل این حمله هوایی تاکید کرد که «طرف‌های درگیر باید همه تلاش‌های خود برای حفاظت از غیرنظامیان را به کار بگیرند و هر گونه حمله به محل تجمع غیرنظامیان خلاف قوانین بین المللی است.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی افزود: کسانی که منازل مسکونی خود را ترک و به سمت مراکز آوارگان پناه بردند، هیچ توجیهی ندارد که به آن‌ها چنین حمله‌ای شود.

خانم گراندی تاکید کرد که «در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر ساکن استان حجه، از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند.»

طی دو ماه گذشته، ده‌ها نفر از غیرنظامیان یمنی ساکن دو منطقه حرض و میدی استان حجه واقع در غرب یمن در حملات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی کشته شده‌اند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، در آستانه چهار سالگی قرار گرفته است و طی این مدت، ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور کشته و یا زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار