آئین اختتامیه جشنواره استانی شعر قرآن و عترت در لرستان برگزار شد

آئین اختتامیه جشنواره استانی شعر قرآن و عترتِ لرستان، عصر یکشنبه (هفتم بهمن ماه) در شهرستان کوهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ - 27January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «منصور احمدی» مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عصر امروز (یکشنبه هفتم بهمن ماه) در آئین اختتامیه جشنواره استانی شعر قرآن و عترت که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی   شهرستان کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: هفته قرآن و عترت متشکل از مجموعه برنامه‌ها، جشنواره‌ها و مسابقاتی است که در حوزه قرآن و عترت انجام می‌شود.

احمدی با اشاره به بر گزاری جشنواره استانی شعر قرآن و عترت در لرستان، گفت تاکنون 14 جشنواره فرهنگی و هنری در این حوزه در استان لرستان برگزار شده است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: آثار بسیار خوبی در زمینه قرآن و عترت به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت لرستان ارسال‌ شده که بنا به گفته داوران آثار برگزیده جشنواره استانی شعر قرآن و عترت از آثار ادبی بسیار نفیسی هستند.

وی افزود: آثار شاعران استان لرستان در سطح کیفی و ملی برجسته هستند و نباید آثار آن‌ها را به دید استانی نگاه کرد، شاعران استان لرستان در سطح کشور حرف برای گفتن دارند.

احمدی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره تأکید بر آثار تولیدی در امسال به‌دلیل افزایش تولیدات هنری بود، طبق این تأکید هزار آثار در 145 رشته مختلف مورد بررسی قرار گرفت و شاید اگر آثار سال گذشته هنرمندان نیز اجازه ورود به دبیرخانه را داشت کمیت آثار افزایش می‌یافت.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: در شش رشته قرآنی حدود هزار و 200 نفر از استان در جشنواره قرآن و عترت ثبت‌نام کردند، هم‌چنین همایش‌ها و کارگاه‌هایی را در مدت زمان یک‌هفته از ششم بهمن تا 12 بهمن  در سطح لرستان خواهیم داشت.

وی  با بیان اینکه در جشنواره قرآن و عترت لرستان 33 فیلم  با موضوع قرآن و عترت تولید شد که برخی از این فیلم‌ها قابلیت پخش در شبکه‌های سراسری را داراست، یادآور شد: در حوزه نمایش 12 اثر نمایشی و در حوزه نقاشی‌خط بیش از 30 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

احمدی ادامه داد: مجموعه برنامه‌های هفته قرآن و عترت در لرستان گرامی‌داشت شخصیت قرآنی استان به نام مرحوم«حاج غلام‌حسین وجودی» است که در حدود 40 سال پیش نخستین جلسه قرائت قرآن را در شهرستان خرم‌آباد پایه‌ریزی کرد، اساتید و قاریان ممتازی شاگرد او بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار