سردار سلامی:

دایره دفاع ما همه مستضعفان را در برمی‌گیرد/ قدرت دشمن را با فرسایش تدریجی مواجه کرده‌ایم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در منطق دفاعی اسلام، دفاع فاقد مرز مشخصی است و دایره دفاع ما همه مستضعفان را در برمی‌گیرد، به همین جهت فلسفه دفاعی ما سرزمین دفاع و نبرد ما را مشخص می‌کند.
کد خبر: ۳۲۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ - 28January 2019

سلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در نخستین همایش ملی دفاعی امنیتی نظام اسلامی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ که صبح دوشنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: در معماری دفاعی امنیتی، چیستی و چرایی نبرد با دشمن به فلسفه دفاعی ما بازمی‌گردد که منبعث از منبع قرآن است.

وی افزود: در واقع در منطق دفاعی اسلام، دفاع فاقد مرز مشخصی است و دایره دفاع ما همه مستضعفان را در برمی‌گیرد، به همین جهت فلسفه دفاعی ما سرزمین دفاع و نبرد ما را مشخص می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: دکترین دفاعی ما منبعث از آموزه‌های الهی است. در این منطق اعتقادی، ما باید برای دفاع از مظلومان بجنگیم و برای احیای عدل و استکبار مبارزه کنیم. در منطق اعتقادی، گسترش قدرت باید به گونه‌ای باشد که بتوان در هر نقطه‌ای مقابل مستکبران ایستاد و با آنان مبارزه کرد؛ پس وقتی با چنین منطقی وارد میدان نبرد شویم، این قدرت پایان‌ناپذیر می‌شود.

سردار سلامی تأکید کرد: قدرت دفاعی ما سیال و پایان ناپذیر است؛ زیرا متکی به قدرت درونی انسان‌هاست و‌ به جغرافیای خاصی محدود نیست؛ چون دارای خصلت رویش است. در واقع در این قدرت، پویایی بر گسترش قدرت حاکم است و اگر این‌چنین شد، قدرت ما خود به خود با فطرت انسان‌ها ارتباط برقرار و هواداران زیادی در سراسر عالم پیدا می‌کند.

وی افزود: وقتی ما این‌چنین قدرت دفاعی خود را آرایش می‌دهیم، قدرت آستانه تحمل مردم و نیرو‌های دفاعی را تا رسیدن به آرمان‌ها بالا می‌برد؛ بنابر این هنگامی که با این منطق عمل می‌کنیم، دوستان هم‌آرمانی در اقصی نقاط عالم پیدا می‌کنیم و این همان چیزی است که به ایجاد یک جبهه دفاعی بزرگ می‌انجامد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز فقط این موشک‌های ما نیست که بازدارندگی دفاعی ایجاد کرده است، بلکه انگیزه‌های الهی که در میدان‌های دیگر ایجاد شده هم باعث به وجود آمدن این بازدارندگی شده است به نحوی که دشمنان ما هر جا حرکتی علیه ما انجام دهند، لشکر‌هایی از همان منطقه، آن‌ها را متوقف می‌کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: امروز دشمن فرسوده شده است؛ زیرا در یک جنگ ۴۰ ساله با ما قادر به انجام گزینه‌های نظامی نیست؛ قدرت سیاسی دشمن نیز به تدریج رو به فرسایش و زوال نهاده است و این را واقعیت‌های میدانی بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا به سمت زوال سیاسی بیشتر پیش می‌رود، عنوان کرد: تأثیر سیاسی دشمن کنترل شده است؛ البته از نظر اقتصادی، سیاسی و‌ نظامی هم کاملا فرسوده شده است؛ چرا که نمی‌تواند موفقیت نظامی خود را در عراق و‌ افغانستان به منفعت تبدیل کند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: اقدامی که سیستم دفاعی ما باید انجام دهد و انجام داده است از بین بردن تمرکز دشمن در نقاط اصلی بود. برای این کار ما باید قدرت دشمن را با فرسایش تدریجی مواجه کنیم؛ این یک الگو برای یک ساختار دفاعی است تا در شرایط نابرابر بتواند پیروز شود.

سردار سلامی گفت: وقتی آرمان ما دفاع از مستضعفان است، نیرو‌هایی در سراسر جهان با ما هم‌راستا می‌شوند که در این صورت، قدرت دشمن تجزیه می‌شود و عبور از محدودیت‌ها یکی از نقاط کلیدی قدرت ما است.

وی افزود: هرچند نیروی متمرکز و پر حجمی در منطقه نداریم، اما نیرو‌های هم‌هدف و هم‌راستا داریم؛ موضوعی که این را دشمنان ما به مفهوم «نفوذ» تعبیر می‌کنند. اسم این اقدام نفوذ نیست؛ بلکه وسعت و در برگیری یک انقلاب است و هیچ‌کس نمی‌تواند این انبساط معنوی را که ناشی از انتشار روح ایمان است، نابود کند.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: منطق ایجاد جبهه وسیع در مقابل دشمن، ایجاد روح جهاد در بخش‌های وسیعی از جهان اسلام است که منجر به ایجاد یک هویت واحد شده است. فلسفه دفاعی دشمن رشد قدرت به قیمت از بین بردن قدرت‌ها و جوامع دیگر است؛ اما در چنین منطقی فقط دشمن تولید می‌شود نه قدرت.

سردار سلامی گفت: ما خطوط تماس دشمن را شناسایی کردیم و‌ متوجه هستیم که چگونه صورت‌بندی دفاعی را در برابر آن‌ها انجام دهیم تا دشمن نتواند راهبرد‌های خود را اعمال کند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی آمریکا عنوان کرد: دولتی که سالیانه ۷۰۰ میلیارد دلار هزینه نظامی آن است، نمی‌تواند هزینه ۵.۶ میلیارد دلاریِ ساخت دیوار در مرز با مکزیک تأمین کند که این نشان از زوال سیاسی این دولت دارد؛ قدرتی که با آن‌همه شوکت ظاهری و علی‌رغم خرج کردن هفت تریلیون دلار در سوریه، بدون هیچ دستاوردی مجبور به ترک این کشور شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: دلیل شکست آمریکایی‌ها این است که معماری دفاعی آن‌ها بر خلاف فطرت انسانی است و آنچه آن‌ها را شکست داده، زوال عقل راهبردی است. آن‌ها عمق راهبردی خود را از دست داده‌اند، اما ما امروز به عمق راهبردی در نبرد رسیده‌ایم و میدان نبرد را از کرخه و کارون به مدیترانه منتقل کرده‌ایم.

سردار سلامی افزود: آن‌ها به رویکرد نیابتی روی آوردند که شکست خوردند؛ ولی ما موفق شده‌ایم در حالی که در اینجا می‌اندیشیم و در هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر این فکر اجرا می‌شود. هرچند انفصال جغرافیایی داریم، اما دارای اتصال فکری هستیم.

وی تصریح کرد: ما در درون هم به قدرت بی انتها متصل هستیم و مردم حاضر هستند مانند آنچه را که در دفاع مقدس اتفاق افتاد، تکرار کنند. در واقع این هنر ولی فقیه است که مردم را در داخل و خارج برای یک نبرد پیروزمندانه آماده می‌کند و این یعنی شکست دشمن.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما یک حاکمیت مستقل از اراده قدرت‌ها را شکل داده‌ایم و امروز روز مهم دفاع از اسلام است. اما ملت و نظام ما قدرت بالایی بر‌ای عبور از مشکلات دارند و این آخرین فراز از نبرد ما با دشمن است که اگر از این مرحله عبور کنیم، قله‌ها را فتح می‌کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها