رحمانی فضلی:

آمریکا راهبردهای تکراری را برای انزوای ایران در پیش گرفته است

وزیر کشور گفت: آمریکایی‌ها دوباره راه‌های رفته در برابر ایران را تکرار می‌کنند. آن‌ها مجدداً به دنبال اجماع‌سازی سیاسی علیه ایران هستند، تهدیدات نظامی انجام می‌دهند و می‌خواهند کشورمان را تحریم و منزوی کنند؛ اما ملت ایران همه این تجربه‌ها را آموخته و ضعف‌های دشمن را می‌دانند.
کد خبر: ۳۲۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ - 28January 2019

رحمانی فضلیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در نخستین همایش ملی دفاعی امنیتی نظام اسلامی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ که صبح دوشنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با اشاره به اینکه در عرصه دفاع و امنیت، دشمن برای ما اصالت ندارد، اظهار داشت: اگر نگاه ما به مردم به عنوان انسان موحدی که توجه به آموزه‌های الهی دارد، باشد، آن‌گاه جبهه اسلام در جغرافیای خاصی محدود نخواهد ماند.

وی افزود: ما در شرایط کنونی با تهدیدات مختلفی روبه‌رو هستیم؛ در این شرایط آمریکا همیشه در رأس تهدیدکنندگان و ایران در جنوب غرب آسیا به عنوان مهم‌ترین هدف استکبار قرار دارد.

وزیر کشور گفت: آمریکا در شرایط کنونی دوباره راه‌های رفته در برابر ایران را تکرار می‌کند. آمریکایی‌ها مجدداً به دنبال اجماع‌سازی سیاسی علیه ایران هستند، تهدیدات نظامی انجام می‌دهند و می‌خواهند کشورمان را تحریم و منزوی کنند؛ اما این انقلاب و مردم کشورمان همه این تجربه‌ها را آموخته و ضعف‌های دشمن را می‌دانند، با این حال ما به عنوان کسانی که خود را صیانت‌کننده جبهه حق می‌دانیم، باید آمادگی دفاع از حق را داشته باشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: انسان کامل موجود عزیز خلقت و عالم هستی و کمال‌گرا و غایت‌اندیش است و به همین جهت، مؤلفه‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مولفه‌هایی هستند که می‌توانند قابلیت انسان را به فعلیت برسانند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی قصد دارد حکومتی را ارائه کند که در آن انسان در امنیت کامل زندگی کند؛ زیرا در شرایط امن است که علم و صنعت و تکنولوژی می‌توانند رشد کنند؛ به عبارت دیگر، امنیت را عامل مؤثر و‌ مهمی می‌دانیم که در همه برنامه‌ریزی‌ها باید مد نظر قرار گیرد؛ اما اگر نتوانیم مردم را اقناع، همراه و راضی کنیم، نمی‌توانیم از امنیت سخن بگوییم.

وزیر کشور تصریح کرد: باید بدانیم که وقتی حکومتی ایجاد می‌کنیم، غایت‌اندیشی انسان را هم باید مورد توجه قرار دهیم؛ پس به عنوان یک حکومت وظیفه داریم تا در اقناع‌سازی، همراه‌سازی و راضی کردن مردم تلاش کنیم.

رحمانی فضلی گفت: اگر مردم احساس کنند شرایط سیاسی کشور به گونه‌ای است که امکان حضور سیاسی برای همه وجود دارد، با مشارکت واقعی مردم مواجه می‌شویم و می‌توانیم این مشارکت سیاسی را به جریان عمق‌بخشی اهداف نظام تبدیل کنیم؛ اما اگر مردم احساس کنند که توزیع قدرت عادلانه نیست و حضور در قدرت نیازمند رانت است، حتما در حوزه سیاسی رضایتمندی نخواهیم داشت.

وی افزود: در عرصه اقتصادی موظف هستیم حداقل امکان زیست مردم را فراهم کنیم؛ زیرا در شرایط فعلی اگر فقدان عدالت اجتماعی داشته باشیم و یا هر نوع برتری بر خلاف قانون شایستگی وجود داشته باشد، تبعیض به وجود می‌آید و در این شرایط، شاهد رضایتمندی و مشارکت حداکثری نخواهیم بود.

وزیر کشور عنوان کرد: مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف راهبرد‌هایی ارائه می‌کنند که به‌عنوان مثال ایشان در حوزه آسیب‌های اجتماعی، طی هفت جلسه با حضور مسئولان مختلف، برنامه‌ریزی کردند، تقسیم وظایف ملی را صورت دادند و راهبرد‌ها را مشخص کردند.

رحمانی فضلی گفت: در دفاع و امنیت، دشمن برای ما اصالت ندارد، بلکه اصالت ما دفاع از جامعه اسلامی است. در یک جامعه موحد و مؤمن مردم همیشه با دشمنانی مواجه هستند که باید در مقابل آن‌ها محکم ایستاد و با آن‌ها مقابله کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار