صباغیان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بسته حمایتی دولت حلال معضل قشر آسیب‎پذیر جامعه نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت‌ کالاهای مورد نیاز مردم، گفت: مبلغ اندکی که در قالب بسته حمایتی از سوی دولت به مردم ارائه می‌شود، نمی‌تواند مشکلات معیشتی آنها را مرتفع کند.
کد خبر: ۳۲۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ - 28January 2019

عدم نظارت دولت بر قیمت‌گذاری کالاهای اساسی مردم در بازار/ 200 هزار تومان بسته حمایتی دردی از مردم دعوا نمی‌کند«محمدرضا صباغیان» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به افزایش قیمت‌های نامتعارف در بازار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، اظهار داشت: متاسفانه دولت توجه و نظارت دقیقی بر نحوه قیمت‌گذاری کالاهای مهم و ضروری مردم در بازار ندارد؛ لذا غفلت از این موضوع باعث شده تا فروشندگان به قیمت دلخواه اجناس خود را به بازار عرضه کنند.

این نماینده خانه ملت با توجه به این نکته که اعمال تحریم‌های آمریکایی‌ها مشکلات اقتصادی کشور را افزایش داده است، افزود: دلیل عمده تشدید معضلات معیشتی مردم، عدم برنامه‌ریزی و سوءمدیریت برخی مسوولان داخلی است که هیچ توجهی به دغدغه‌های مردم نداشته و صرفا برای رفاه حال خود در پست و مقام‎های مختلف کار می‌کنند.

صباغیان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور توان خرید مردم را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، گفت: عدم رسیدگی به امور مردم به خصوص در زمینه اقتصاد و معیشت نه تنها زیبنده حکومت اسلامی نیست، بلکه ادامه همین روند اعتماد مردم به مسوولان و امید به زندگی در آنها را کاهش می‌دهد.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به ارائه بسته حمایتی که از سوی دولت به مردم ارائه می‌شود، تصریح کرد: در حالی که قیمت‎ برخی کالاها به خصوص اقلام مصرفی و مورد نیاز مردم از قبیل گوشت، مرغ و سایر کالاهای اساسی تا 100 درصد هم  افزایش داشته، مبلغ اندک 100 یا 200 هزار تومان که از سوی دولت در قالب بسته‌های حمایتی ارائه می‌شود، چگونه می‌تواند مشکل‎گشا باشد؟!

وی با بیان اینکه اکثر کالاهای اساسی مردم به میزان قابل توجهی افزایش داشته، گفت: برخی از این اقلام گاهی 100 درصد گران شدند و مردم توانایی خرید آنها را ندارند، این در حالی است که افزایش حقوق و دستمزد چندانی برای افراد در نظر گرفته نشده است.

صباغیان کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در گرو همت، غیرت و کار جهادی مسوولان با اتکا به ظرفیت‌های داخلی عنوان کرد و گفت: نه تنها مردم بلکه مسوولان هم می‎دانند که بهبود وضعیت موجود با شعار میسر نمی‌شود؛ لذا اگر خواهان اقتصادی پویا به دور از وابستگی به غربی‌ها هستیم باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها