دست‌نوشته بسیجی شهید مهدی دهقانمرد‌/ رابطه انسان با خداوند در کلام شهید

بسیجی شهید «مهدی دهقانمرد» در دست‌نوشته خود آورده است: «انسان فهمید که این همه نظم و ترتیب بدون ناظم امکان ندارد و از آنجا بوجود خداوند پی برد، [خداوند] پیامبرانی را از میان مردم مأمور کرد تا انسان را هدایت کنند».
کد خبر: ۳۲۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 29January 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، بسیجی شهید «مهدی دهقانمرد» در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۴۶ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۶۲ در مرحله سوم عملیات والفجر ۴ در منطقه پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

دست‌نوشته بسیجی شهید مهدی دهقانمرد‌/ رابطه انسان با خداوند در کلام شهید

متن دست‌نوشته‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«خداوند انسان را آفرید تا در این دنیا امتحان شوند و اگر از امتحان قبول شدند در بهشت جای دارند و اگر قبول نشوند در آتش جهنم خواهندسوخت.

اولین انسان‌هایی که خداوند از خاک زمین آفرید و به آن‌ها جان و فطرت، نیت، ایمان تقوی داد آدم و حوا بودند و از آن آدم و حوا ما بوجود آمدیم.

طبیعت و حیوانات دیگر را آفرید تا ما در آسایش باشیم و از نظمی که در این طبیعت بوجود آورد انسان فهمید که این همه نظم و ترتیب بدون ناظم امکان ندارد و از آنجا بوجود خداوند پی برد، پیامبرانی را از میان مردم مأمور کرد تا انسان را هدایت کنند.

در اینجا سوال پیش می‌آید که چرا خداوند پیامبران را از جنس انسان انتخاب کرد و چرا از میان فرشته‌ها آن‌ها را برای هدایت ما نفرستاد! که باید گفت: انسان از درد انسان بهتر آگاه هست و می‌فهمد که در جامعه چه اشکالاتی و چه ناراحتی‌هایی وجود دارد و از این رو خداوند پیامبران را از میان انسان‌ها انتخاب کرد.

این پیامبران با خداوند صحبت می‌کردند و به وسیله وحی از طرف جبرئیل خداوند دستورات خود را به آن‌ها می‌رساند تا آن‌ها این دستورات را اجراء کنند و همان طور که می‌دانید پیامبر مسلمین حضرت محمد (ص) به طرف خداوند عروج کرد و با خداوند صحبت کرد و خداوند بهشت و جهنم را به او نشان داد (که ما به آن سفر پیامبر معراج می‌گوییم).

پیامبران دستورات خداود را عیناً در جامعه پیاده کردند و مردم را به وحدت و یگانه پرستی امر کردند. انسان هم با رأی اینکه سدی میان خود و گناهان به وجود آورد نماز و روزه و خمس و زکاة می‌دهد و به وسیله نماز با خداوند صحبت می‌کند و در مقابل او متواضعانه به خاک می‌افتد و طلب بخشش می‌کند.

و اگر انسان همه دستورات قرآن و پیامبران را انجام دهد و همه کارهایش الله باشد نه لناس، خداوند در قرآن به او خطاب می‌کند (خلق الانسان فی احسن تقویم) ما انسان را در بهترین حالات خلق کردیم و این آیه برای مؤمنین نازل شده و این انسان‌ها را خداوند خلیفه خود در روی زمین قرار داده است.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار