رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

سرقت خزانه یک بانک توسط عوامل شرکت حفاظتی خصوصی

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به فعالیت برخی شرکت‌های خصوصی حفاظتی گفت: در یک مورد، خزانه یک بانک خصوصی توسط عوامل یکی از این شرکت‌ها سرقت شد.
کد خبر: ۳۲۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ - 28January 2019

سرقت خزانه یک بانک توسط عوامل شرکت حفاظتی خصوصیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز دوشنبه در همایش مؤسسات حفاظتی و مراقبتی تهران، با اشاره به نقش ویژه مؤسسات حفاظتی و مراقبتی در برقراری نظم و انضباط در تهران بزرگ، اظهار داشت: این مجموعه‌ها از سال ۸۰ بر اساس قانون رسمی شدند.

وی ادامه داد: تلاش نیروی انتظامی این است که برخی ماموریت‌ها را برون‌سپاری کند که این مؤسسات حفاظتی و مراقبتی در کنار نیروی انتظامی شکل گرفت، شرایط فراوانی برای احراز مجوز برای این شرکت‌ها طی می‌شود و اگر تخلفی از جانب آن‌ها صورت بگیرد، نیروی انتظامی به شدت با آن‌ها برخورد می‌کند؛ کلانتری‌ها باید حامی و ناظر بر این شرکت‌ها باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: با توان قدرت از شرکت‌های انتظام و حفاظتی و مراقبتی حمایت می‌کنیم و باید فضایی ایجاد شود که خدمات این شرکت‌ها روز‌به‌روز توسعه پیدا کند.

رحیمی متدکر شد: از طرفی دیگر شرکت‌هایی که در پوشش نیروی انتظامی نیستند، فعالیت دارند که تعداد زیادی از این شرکت‌ها دچار مشکل هستند، جرایم سنگین مرتکب می‌شوند و حتی در یک مورد خزانه یک بانک خصوصی را بردند؛ بانکی که حفاظت و مراقبتش را این به شرکت خصوصی که با پلیس هماهنگی نداشت، داده بود.

وی ادامه داد: مجوز‌ها برای اداره این شرکت‌ها به افراد معمولی داده نمی‌شود، ۱۵۴ شرکت بالغ بر ۱۲ هزار نیرو فقط در تهران برای حفاظت از مجتع‌های مخلتف، پاساژ‌ها و کارخانه‌ها فعالیت می‌کنند، دستور جدیدی صادر کردم که باید انجام شود، باید در مجتمع‌های تجاری و مسکونی بزرگ بحث جدیدی را برای حفاظت از آن‌ها رقم بزنیم.

رحیمی با بیان اینکه اکثر مجتمع‌ها در پارکینگ دچار مشکل هستند و یا شاید افراد اوباش داخل آن‌ها تردد دارند، گفت: در پی این هستیم ارتباطی با مدیران این مجتمع‌ها برقرار کنیم. از مدیران پاساژ‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، مراکز مسکونی بزرگ انتظار داریم که با پلیس با ارتباط داشته باشند. پلیس دائم نمی‌تواند از آن‌ها سرکشی کند که این کار به مؤسسات حفاظتی و مراقبتی محول می‌شود. درست است که جرایم خشن نزدیک به ۴۰ درصد کاهش داشته، اما جرایم خرد شاهد افزایش بوده است.

رئیس پلیس پایتخت افزود: در بسیاری از مجتمع‌های مسکونی با وجود نگهبان سرقت صورت گرفته است؛ زیرا نگهبان فقط محدوده خاصی را مراقبت می‌کند.

وی گفت: تهران کمترین افزایش جرم در کشور را داشته است، اما همین‌قدر را نیز برنمی‌تابیم و باید چتر کنترلی را روز‌به‌روز در پایتخت بیشتر کنیم.

رحیمی با بیان اینکه شرکت‌های غیرقانونی باید جمع شوند و از شرکت‌های دارای مجوز حمایت صورت گیرد، یادآور شد: ما برای امنیت هزینه نمی‌کنیم، که این نگاه باید تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار