آیت‌الله آملی لاریجانی تأکید کرد؛

برخورد شدید دستگاه قضا با قاچاق کالا‌های اساسی

رئیس قوه قضائیه به دادستان‌های سراسر کشور دستور داد با قاچاق کالا‌های اساسی از جمله قاچاق دام به اشد وجه برخورد قانونی کنند و اجازه ندهند برخی افراد در این برهه دشوار به دنبال سودجویی باشند.
کد خبر: ۳۲۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ - 28January 2019

برخورد شدید دستگاه قضا با قاچاق کالا‌های اساسی/ هدف از کودتا‌های آمریکایی غارت ثروت کشور‌هاستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، پیشاپیش فرارسیدن ایام الله دهه فجر را تبریک گفت و تصریح کرد: دهه فجر، نماد استقامت و مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر ظلم و سلطه جهانی است؛ مقاومتی که در طول ۴ دهه گذشته استمرار داشته است. جمهوری اسلامی توانست مدل جدیدی از مردمسالاری را به جهان عرضه کند و استقامت برخاسته از ایمان انقلابی و ارزش‌های الهی نیز مسیر تکامل را برای مردم ما باز کرد.

رئیس قوه قضاییه خودشناسی و خودباوری را رکن همه پیشرفت‌ها دانست و ادامه داد: هر جا مردم خود را باور کردند، توانستند قله‌های پیشرفت و افتخار را فتح کنند. امروز نیز جمهوری اسلامی مقاوم‌تر و توانمندتر از هر زمان دیگر در صحنه حضور دارد و مردم ما مشکلات و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌اند؛ چنانکه بر اثر تحریم‌ها و فشارها، جوانان ایران به تکاپو و جهاد افتادند و توانستند مشکلات را بدون وابستگی به کشور‌های بیگانه حل کنند.

آیت الله آملی لاریجانی این امر را از نعمات بزرگ الهی دانست و با تاکید بر اینکه جامعه صبور و اهل استقامت قطعا پیروز است، افزود: امروز باید همان مسیر و منش یعنی خودباوری و استقامت را ادامه دهیم. دشمنان جمهوری اسلامی و سلطه گران عوض نشده‌اند بلکه راه‌های جدیدی را برای وارد آوردن فشار به مردم ایران آموخته‌اند. البته به اهداف خود دست نخواهند یافت، زیرا مردم ما ایستاده‌اند و موانع را پشت سر خواهند گذاشت.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا و اذناب اروپایی آن تصور می‌کنند ملت ایران با این فشار‌ها و تهدید‌ها تسلیم می‌شود، اظهار کرد: مردم ایران در طول ۴۰ سال گذشته آبدیده شده‌اند. امیدواریم به فضل الهی بتوانیم با خودباوری و استقلال، مسیر پیشرفت خود را طی کنیم و انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت مهدی (عج) به روند تکاملی خود ادامه دهد و آنچه از اهداف و ارزش‌های الهی مدنظر داشته، محقق شود.

کودتای آمریکایی در ونزوئلا، ماهیت واقعی آمریکا و اروپا را نشان داد

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر ونزوئلا تصریح کرد: آنچه در قالب یک کودتای آمریکایی در ونزوئلا رخ داد، حادثه جدیدی نبود؛ منتها انسان از منش غربی‌ها تعجب می‌کند که با آن همه ادعای حقوق بشر و دموکراسی، اینگونه در امور داخلی یک کشور دخالت می‌کنند. گرچه این کودتا ناکام ماند، اما تجربه‌ای شد برای ملت‌ها که ماهیت واقعی آمریکا و اروپا را بیش از پیش بشناسند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: هنوز کودتا صورت نگرفته، آمریکا کودتاچیان را به رسمیت شناخت و با روانه ساختن میلیون‌ها دلار، یک کشور را به آشوب کشید تا منابع انسانی و ثروت‌های آن نابود شود. در یمن، میلیون‌ها انسان را تحت فشار قرار دادند و هزاران هزار انسان را با گرسنگی روبرو کردند، اما برایشان مهم نیست، زیرا حقوق بشر از نگاه آن‌ها صرفا متعلق به شهروندان اروپا و آمریکاست.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به سوابق آمریکا در برپایی کودتا در کشور‌های آمریکای لاتین، افزود: این‌ها مکرر در آمریکای لاتین کودتا ترتیب دادند و با وضع ظالمانه‌ای حکومت‌های مردمی را کنار زدند. در سایر نقاط جهان نیز مرتکب چنین رفتار‌هایی شده‌اند. منتها باید بدانند که روزگار این قبیل کودتا‌ها سپری شده و دیگر آن دوران نیست که عده‌ای معدود را با پول به خیابان‌ها بکشانند تا یک حکومت مردمی را ساقط کنند.

جمهوری اسلامی، یک نمونه متعالی و رشدیافته در مقابله با دخالت بیگانگان است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ۴۰ سال است ایادی استکبار را از کشور قطع کرده است، اظهار کرد: خوشبختانه ملت‌های دیگر هم بیدار شده‌اند و به آمریکا و اروپا فهمانده‌اند که دنیای امروز، دنیای قرن نوزدهم نیست که با استعمار و سلطه، منابع را به یغما ببرند. هدف از کودتا‌های آمریکایی که اروپا نیز فورا به تبعیت از آمریکا از آن‌ها حمایت می‌کند، دو چیز است؛ یکی چپاول دارایی‌ها و ثروت‌های یک کشور و دیگری قدرت نمایی از این باب، که نشان دهند دولت‌های مردمی مخالف اروپا و آمریکا نمی‌توانند سر پا بایستند. خوشبختانه ایران در مقابله با این دو هدف، یک نمونه محکم، متعالی و رشدیافته است و امیدواریم کشور‌های دیگر نیز در این عرصه از جمهوری اسلامی الگوبرداری کنند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به بروز مشکلاتی در تامین برخی کالا‌ها از جمله برخی افزایش قیمت‌ها، تصریح کرد: واقعا دولت و سایر دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند که این وضع، زیبنده مردم ما نیست. درست است که تحریم هستیم و دشمن فشار بی سابقه‌ای را وارد می‌کند، اما مسئولان نیز باید کار جهادی کنند و رفع مشکلات امروز مردم را جهاد فی سبیل الله بدانند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عده‌ای دست به قاچاق گوشت و سایر اقلام می‌زنند و عده دیگری نیز با دلال بازی، کالا‌های دولتی با قیمت مناسب را خریداری کرده و به قیمت بالاتر می‌فروشند، بر ضرورت برخورد اساسی و محکم با این پدیده تاکید کرد و گفت: دادستان‌های سراسر کشور با قاچاق کالا‌های اساسی و همچنین این قبیل دلال بازی‌ها به اشد وجه برخورد قانونی کنند و اجازه ندهند که عده‌ای در این برهه دشوار، اقدام به سودجویی کنند.

ضابطین قضایی با سودجویان در حوزه کالا‌های اساسی برخورد جدی کنند

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر لزوم همکاری همه جانبه ضابطین قضایی با قوه قضاییه در برخورد با این سودجویی‌ها، یادآور شد: عمده مردم با درآمد‌های محدود و ثابت، تورم کمرشکنی را تجربه می‌کنند و ما اطلاع داریم که دولت نیز تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار گرفته است منتها نتیجه این تلاش‌ها نیز مهم است. همه دستگاه‌های نظارتی اعم از دستگاه‌های نظارتی در قوه مجریه و قوه قضاییه در کنار ضابطان انتظامی و امنیتی باید پای کار باشند و اجازه ندهند همین مقدار کالا‌هایی که برای مردم تامین می‌شود، به کانال‌های دیگری برود و مردم در تهیه ضروریات خود با مشکل مواجه شوند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: امروز خدمت به مردم مقاوم، صبور و بصیر ایران اسلامی، جهاد است و همه موظفیم برای رفع مشکلات مردم، تمام توان خود را به کار ببندیم.

بر اساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون لایحه «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها