جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد:

اتصال بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور به شبکه ریلی ضروری است

معاون اول رئیس جمهور گفت: بوشهر یکی از مهم‎ترین مراکز اقتصادی، تاریخی و سیاسی کشور است و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم جهت تکمیل زیرساخت‌ها در این استان نظیر اتصال به شبکه ریلی انجام شود.
کد خبر: ۳۲۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ - 28January 2019

اتصال بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور به شبکه ریلی ضروری استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور امروز (دوشنبه 8 بهمن) در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت و توانمندی شرکت‎های داخلی در ساخت و تجهیز طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر تأمین واگن‌های مورد نیاز خطوط حمل و نقل شهری شرکت‌های داخلی از جمله شرکت‌های دانش بنیان به خوبی فعال شده‌اند.

وی افزود: این حرکت باید در طرح‌هایی نظیر تجهیز و راه‎اندازی خطوط جدید مترو در شهرهای مختلف به ویژه خط 6 متروی تهران ادامه یابد.

جهانگیری همچنین با اشاره به اهمیت اتصال استان بوشهر و منطقه عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور به شبکه ریلی اظهار داشت: بوشهر یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی، تاریخی و سیاسی کشور است و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم جهت تکمیل زیرساخت‌ها در این استان نظیر اتصال به شبکه ریلی انجام شود.

در این جلسه که وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی و نیرو و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور حضور داشتند، اعضای شورا با اصلاح مصوبه پیشین خود برای خط 6 متروی تهران، اصلاح مصوبه احداث راه‎آهن شیراز به بوشهر، احداث مجتمع کت کراکر واحدهای شرکت پالایش نفت آبادان و نیز انتشار اوراق مشارکت ۳۶۰ میلیارد تومانی برای خط لوله بندرعباس – سیرجان – رفسنجان موافقت کرد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها