فرمانده سپاه خراسان جنوبی:

زمان شاه در ظاهر قوی، اما کاملا سرسپرده بودیم

سردار «علی قاسمی» با تاکید بر اینکه در ظاهر قضیه قوی، اما کاملا سرسپرده بودیم، گفت: فرهنگ مقاومت و ایستادگی را در کشور کشته بودند و علما و افرادی که انتقاد می‌کردند را زندانی و تبعید می‌کردند.
کد خبر: ۳۲۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ - 28January 2019

شهدا باعث زنده کردن روح مقاومت و ایستادگی در جامعه می شوندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، در جلسه تقدیر از فعالین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در کنگره ملی شهدای خراسان جنوبی، اظهار داشت: اگر فرهنگ شهادت زنده شود، اسارت از بین می‌رود و زمانی ملت‌ها به زانو در می‌آیند که از فرهنگ شهادت فاصله بگیرند.

وی یادآور شد: در دوران ستمشاهی که شاه ژاندارم منطقه بود، آمریکا ایران را برای مهار قدرت شوروی مسلح کرده بود و جنگنده‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب در آمریکا بلوکه شد برای همین بوده است.

نیرو‌های نظامی ایران به کمک اسرائیل فرستاده شد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۴۵ هزار مستشار امریکایی در ایران، گفت: تمام تصمیمات با موافقت کاخ سفید و سفارت آمریکا در ایران انجام می‌شد.

قاسمی عنوان کرد: هرچند انتقاداتی امروز به حضور مستشاری ایران در کشور‌های منطقه وارد می‌کنند، اما در آن دوران در جنگ با فلسطین و لبنان نیرو‌های نظامی ایران به کمک اسرائیل فرستاده می‌شدند.

وی اضافه کرد: در واقع در زمان شاه به کمک مستکبرین می‌رفتیم و کمک حال آنان بودیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در ظاهر قضیه قوی، اما کاملا سرسپرده بودیم، گفت: فرهنگ مقاومت و ایستادگی را در کشور کشته بودند و علما و افرادی که انتقاد می‌کردند را زندانی و تبعید می‌کردند.

انقلاب اسلامی برای ما حریت و آزادگی آورد

قاسمی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی برای ما حریت و آزادگی آورد، متذکر شد: جرمی که ما امروز داریم این است که حامی مستضعفین دنیا و مخالف مستکبرین هستیم.

وی با اشاره به این‌که شهدا باعث زنده کردن روح مقاومت و ایستادگی در جامعه می‌شوند، بیان داشت: کنگره‌های شهدا ادامه دارد و باید هر ۱۰ سال در صورت محیا بودن شرایط برگزار شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی مطرح کرد: هر شهیدی که تازه به شهادت می‌رسد اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی باید پرونده‌اش را ایجاد و مستندات لازم را جمع‌آوری کند.

قاسمی درخصوص کنگره ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی، اعلام کرد: از پایان سال ۹۳ ابلاغیه برگزاری کنگره شهدا به دست ما رسید، اما با توجه به تغییرات در بدنه مدیریتی استان، نشد برای آن برنامه‌ریزی منسجمی انجام دهیم تا اینکه در مهرماه ۹۵ برنامه‌ریزی‌ها آغاز شد.

وی اعلام کرد: با توجه به دور بودن شهرستان «بیرجند» از سایر نقاط کشور و کمبود پروازها، اما ۲۶۰ میهمان از خارج از استان داشتیم که نسبت به استان‌های دارای امکانات بیشتر، خیلی بیشتر بود.

اخلاص عامل کار‌های بزرگ است

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اخلاص را عامل کار‌های بزرگ دانست و افزود: اخلاص حاصل نمی‌شد جز این‌که با وضو باشیم و بدون توقع این کار‌ها انجام شود.

قاسمی با تاکید بر انجام جهادی کارها، تاکید کرد: «اخلاص» و «حرکت جهادی» ۲ بالی است که راه‌های بن‌بست را باز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: صرف داشتن امکانات مهم نیست، شما ببینید در یمن، لبنان و غزه مگر چه امکاناتی دارند که توانسته‌اند ایستادگی کنند، بلکه این قدرت اخلاص و مقاومت و عملکرد جهادی آن‌هاست که توانسته است به آن‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار