حماس:

طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه، تسلیم در برابر شروط رژیم صهیونیستی است

«سامی ابوزهری»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن انتقاد از طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه ، آن را تسلیم در برابر شروط رژیم صهونیستی دانست.
کد خبر: ۳۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹ - 05November 2014

طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه، تسلیم در برابر شروط رژیم صهیونیستی است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» سهشنبه شب (دیروز) طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه را تسلیم شدن این سازمان در برابر شروط رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

بنا به گزارش وبگاه خبری «عرب 48»، ابوزهری افزود: اینگونه طرحها نه تنها باعث بازسازی حقیقی نمیشود بلکه حصاری اضافی را بر غزه تحمیل میکند. حماس این طرح را رد میکند و آن را تسلیم سازمان ملل در برابر شروط اسرائیلی میداند. وی سپس خواهان بازسازی حقیقی غزه شد.

ابوزهری پیشتر گفته بود که طرح سازمان ملل به هیچ وقت به اطلاع حماس رسیده نشده و از این جنبش نظرخواهی نشده است. «موسی ابومرزوق» دیگر فعال حماس نیز این طرح را کاملا رد کرده بود.

«رابرت سیری» نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه در 16 ماه گذشته (سپتامبر) از وساطت این سازمان میان رژیم صهیونیستی و فلسطین برای بازسازی غزه خبر داد. بر اساس طرح سازمان ملل صدها ناظر بینالملل بر عملیات بازسازی غزه نظارت خواهند کرد.

در همین راستا سیری دیروز اعلام کرد که 700 خانوار آسیب دیده در غزه مصالح لازم برای بازسازی را ردیافت کردهاند. وی سپس طرح سازمان ملل را گامی مهم توصیف کرد و آن را به مصلحت طرف فلسطینی دانست.

سیری در ادامه افزود که دولت توافق ملی فلسطین سازو کارهای بازسازی غزه را رهبری خواهد کرد و سازمان ملل متعهد به بازسازی 60 هزار منزل آسیب دیده در نوار غزه است.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها