بزرگ‌ترین مهاجرت اجباری فلسطینیان از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی قصد دارد 36 هزار فلسطینی را به صورت اجباری از روستا‌های خود به مناطق مدنظر خود انتقال دهد.
کد خبر: ۳۳۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ - 28January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، منابع صهیونیستی از برنامه جدید این رژیم برای مهاجرت اجباری ده‌ها هزار فلسطینی در «صحرای نقب» خبر می‌دهند که سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و تا چهار سال به طول خواهد انجامید. تمامی این‌ها به بهانه «بازسازی شاکله حکومت» انجام خواهد گرفت.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، ماجرا از این قرار است که «یوری آریل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی طراحی برنامه‌ای را به پایان رسانده که طبق آن ۳۶ هزار فلسطینی به صورت اجباری باید روستا‌های خود در صحرای نقب را که در جنوب اراضی اشغالی ۱۹۴۸ واقع شده، ترک کرده و به مناطق مورد نظر رژیم صهیونیستی مهاجرت کنند.

در این منطقه ۴۸ روستا وجود دارد که اسرائیل مدعی است حضور ساکنان آن‌ها غیر قانونی است؛ چرا که پس از جنگ میان اعراب و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ و اشغال این مناطق از سوی صهیونیست‌ها، بنا شده‌اند. در طول تمامی دهه‌های گذشته، صهیونیست‌ها همچنین از ارائه خدمات اساسی همچون آب و برق نیز به این روستا‌ها خودداری کرده‌اند.

در همین حال با مهاجرت اجباری فلسطینیان ساکن این روستاها، ۲۶۰ کیلومتر مربع از خاک فلسطین به اشغال صهیونیست‌ها در می‌آید.

نشریه «اسرائیل هیوم» که مواضع نزدیک به نتانیاهو دارد، نوشته است که کمیته «برنامه‌ریزی و توسعه» صحرای نقب به زودی تخلیه ساکنان فلسطینی را تصویب می‌کند. «یوری آریل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی به این نشریه گفته است که اجرای این برنامه به زودی آغاز می‌شود. همراستا با اجرای این برنامه، قرار است به تعداد نیرو‌های نظامی صهیونیست در صحرای نقب نیز برای مقابله با فلسطینیان افزوده شود.

طبق این برنامه، پروژه‌ی «خیابان اسرائیل» معروف به «خیابان شماره ۶» در صحرای «نقب» ساخته میشود و پنج هزار فلسطینی به صورت اجباری به روستا‌های «تل السبع» و «ابو تلول» و «ام بطین» منتقل می‌شوند.

پنج هزار فلسطینی دیگر نیز به روستا‌های «ابو قرینات» و «وادی النعم» منتقل می‌شوند تا در مکان روستا‌های فلسطینی یک کارخانه ساخته شود. ۱۵ هزار فلسطینی دیگر به بهانه ساخت پروژه‌ی برق‌رسانی مرکزی مهاجرت داده خواهند شد.

از طرح‌های دیگر این برنامه، پروژه‌ی «معدن فسفات» است که قرار است در نزدیکی روستا‌های فلسطینی ایجاد شود و با این پروژه، یازده هزار فلسطینی کوچانده می‌شوند. تمامی ساکنان منطقه «عراد» نیز به بهانه حضور در منطقه نظامی ارتش صهیونیستی، مهاجرت داده خواهند شد.

«یائیر معیان» مدیر برنامه «اسکان بادیه‌نشینان» در گفت‌و‌گو با «اسرائیل هیوم» مدعی شد که بر خلاف پروژه‌های انتقال اجباری فلسطینیان، این بار ۶۰ هزار واحد مسکونی برای آن‌ها ساخته شده تا بتوانند از تمامی خدمات همچون سایر ساکنان سرزمین اشغالی منتفع شوند.

اما در مقابل ساکنان فلسطینی این روستاها، طرح مذبور را رد می‌کنند و آن را برنامه‌ای برای مهارجت اجباری می‌دانند که هرگز عملی نخواهد شد.

«طلب ابو عرار» نماینده پارلمان فلسطین در این خصوص معتقد است که مهاجرت اجباری این تعداد فلسطینی از خانه‌های خود، آرزوی راستگرا‌های تندروی اسرائیلی است که البته محقق نخواهد شد.

او در گفت‌و‌گو با روزنامه القدس العربی برنامه «یوری آریل» را با اهداف انتخاباتی دانست و گفت: آریل و معیان روز و شب برای سرکوب اعراب برنامه‌ریزی می‌کنند و هدفشان نابودی عرب و مهاجرت اجباریشان است.

این نماینده پارلمان فلسطین در پایان از فراخوان برای تجمع بزرگ فلسطینیان در روز‌های آتی و تشکیل کمیته عالی «صحرای نقب» خبر داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار