یادداشت/ عصمت دهقانی

تشییع پیکر هر شهید، پادزهری در برابر دسیسه‌های دشمنان است

دشمنان ما بدانند که تشییع پیکر هر شهید، پادزهری در برابر دسیسه‌های و هجمه‌های فرهنگی آنان و دمیدن روحی دوباره در شریان‌های حیاتی جامعه است.
کد خبر: ۳۳۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۰ - 31January 2019

تشییع پیکر هر شهید، پادزهری در برابر دسیسه‌های دشمنان استگروه استان‌های دفاع پرس - عصمت دهقانی؛ لرستان سرزمین دلاوران نامی دوران دفاع مقدس، پیوندی عجین با گل‌واژه شهادت دارد. گویی تقدیر این خاک و مردمش بر این قرار گرفته است که هر چند وقت یک‌بار عطری از گلستان شهادت به مشام‌شان برسد.

چند صباحی بیش نیست که پیکر شهیدان «محمد باقر ندری»، «سید نورخدا موسوی» و «هادی الماسیان» بر روی دستان مردم شهیدپرور لرستان تا خانه ابدی‌شان بدرقه شد.

چند روزی است که خبر بازگشت ۲ پرستوی عاشق، نقل هر محفل و مجلسی در این خطه شده است، شهیدان «عباس گودرزی معظمی» و «علی ترک» که سال‌ها پس از شهادت به آغوش خانواده‌ای منتظر بازگشتند و شمیم حضور پربرکت‌شان همزمان با ایام فاطمیه و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، فضای روحانی به سرزمین شقایق‌ها و لاله‌های واژگون بخشیده است.

شاید تقدیر این‌گونه رقم خورده است که نسل سوم و نسل چهارمی‌های انقلاب اسلامی ایران هم با چشمان خود اسطوره‌هایی را ببینند که در وصف‌شان بیت‌ها سروده شده است و کتاب‌ها نگاشته شد. همان‌هایی که از بالاترین هدیه خداوند به خود که جان مبارک بود گذشتند و برای نابودی یزیدیان زمان کمر همت بسته و بر آستان جانان بوسه زدند و رفتند تا طمع شیرین رهایی و آزادگی بر جان‌های تشنه‌مان بنشیند.

همان‌هایی که با شنیدن ندای «هَل مِن ناصِراٍ یَنصُرنی»، به ولی زمان خویش لبیک گفتند و به قافله سید و سالار شهیدان در گذر تاریخ پیوستند.

و اما مردم قدرشناس با حضور خود در مراسم تشییع و تدفین شهدا، برای بدرقه آن‌ها تا بهشت، برای خداحافظی که نه، بلکه برای سلامی دوباره آمدند و سنگ‌فرش خیابان‌های شهرشان را شرمنده خود کردند و نگاه‌های‌شان که به تابوت شهدا گره خورد، عهد و پیمانی دوباره با آرمان‌های شهدا و امام شهدا بستند.

آری، دشمنان ما بدانند که تشییع پیکر هر شهید، پاد زهری در برابر دسیسه‌های و هجمه‌های فرهنگی آنان و دمیدن روحی دوباره در شریان‌های حیاتی جامعه است.

اینک ما هستیم و میراث‌داری نام و یاد شهدا، آیا جز این است که این امانت را به تاریخ بسپاریم تا آیندگان این مرز و بوم بدانند و بخوانند که دفتر ایام همواره شاهد حضور دلاورمردانی بوده است که رو به سوی نور داشته‌اند، در این وادی هنوز هم هستند، کسانی که همواره آفتاب وجودشان برای صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌هایی که روزی حضرت فاطمه (س) به‌خاطر حفظ آنان در برابر دون صفاتی ایستاد که بویی از مردانگی و غیرت نبرده بودند، پرتوافکنی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها