سعید خال در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جایگاه سخنرانی امام خمینی (ره) گلباران می‌شود

مدیر‌عامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: صبح روز ۱۲ بهمن جشن‌های انقلاب با حضور مردم، مسوولان لشکری و کشوری از حرم مطهر امام (ره) آغاز و طی مراسمی مکان جایگاه سخنرانی امام خمینی (ره) گلباران می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ - 29January 2019

سعید خال، مدیر‌عامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در مورد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران 40 سال پیش با رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید که در نوع خود یک اتفاق بزرگ بود و با بسیاری از انقلاب‌ها که در سراسر جهان رخ داده بود فرق داشت و می‌توان گفت یک انقلاب الهی در ایران به پیروزی رسید.

وی افزود: ثمره انقلاب اسلامی انسان سازی، دگرگونی اجتماعی و تحول معنوی بود. برای مثال این موضوع می توان به دفاع مقدس اشاره کرد که یک دستاورد مهم بود که امنیت و سربلندی ایران اسلامی امروز مدیون خون پاک شهدا است.

خال با اشاره به اینکه 30 هزار شهید در بهشت زهرا (س) آرمیده اند گفت: علاوه بر اینکه پیکر رهبر فقید انقلاب اسلامی در این مکان آرام گرفته، حدود چهار هزار شهید گمنام و 210 شهید مدافع حرم نیز در این مکان به خاک سپرده شده اند.

وی افزود: بهشت زهرا (س) به عنوان اولین قرارگاه تاکتیکی و فرماندهی انقلاب اسلامی ایران شناخته می شود. زمانی که امام خمینی (ره) بعد از سال ها دوری از کشور به وطن باز می گردند، نخستین مکانی که انتخاب می کنند برای سخنرانی بهشت زهرا (س) است.

خال تصریح کرد: علت دیگر برای حضور امام خمینی (ره) در بهشت زهرا (س) به عنوان اولین مکان بعد از بازگشت به وطن این بود که امام بتوانند از قطعه 17 که شهدای انقلاب در این مکان آرام گرفته اند بازدید کنند.

شهردار حرم مطهر امام (ره) بیان داشت: ایران به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ قدرتمند در جهان از نظر فرهنگی‌، اجتماعی، سیاسی است و با توجه به روحیه جهادی مسئولین در کشور می توانیم از مشکلات اقتصادی نیز به سلامت عبور کنیم.

وی با اشاره به برنامه های سازمان بهشت زهرا (س) در دهه فجر گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از چهار مراسم ملی که در کشور برگزار می شود سه مراسم در بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

خال افزود: روز 12 بهمن ساعت 9:33 دقیقه جشن‌های انقلاب با حضور مردم، سران لشکری و کشوری از حرم مطهر امام (ره) آغاز و سپس ظهر همان روز مکان جایگاه سخنرانی امام خمینی (ره) طی مراسمی گلباران خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز 17 بهمن نیز مراسم عطر افشانی و غبار روبی مزار شهیدان انقلاب اسلامی همزمان با پیام مقام معظم رهبری در سراسر کشور خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار