"فلسطین الیوم":

گذرگاه رفح همچنان به روی مسافران غزه بسته‌است

مسئولان مصر امروز چهارشنبه نیز برای دوازدهمین روز متوالی گذرگاه مرزی رفح را که تنها کانال ارتباطی نوار غزه با جهان خارج است، به روی مسافران غزه بسته‌اند.
کد خبر: ۳۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸ - 05November 2014

گذرگاه رفح همچنان به روی مسافران غزه بسته‌است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، مسئولان مصر امروز چهارشنبه نیز گذرگاه رفح را به صورت دو طرفه بسته اند که همین امر درد و رنج هزاران فلسطینی ساکن غزه را بیشتر کرده است.

از سوی دیگر اداره گذرگاه ها و مرزهای غزه مخالفت خود با پیشنهاد سفارت فلسطین در قاهره برای بازگشایی گذرگاه رفح به مدت یک روز در هفته جهت عبور مسافران را رد و تاکید کرد این امر درد و رنج ساکنان غزه را بیشتر می کند و بهتر است که این گذرگاه به صورت کامل و بدون هیچ شرطی بازگشایی شود.

«ماهر ابو صبحه» رئیس اداره گذرگاه ها و مرزها در این باره گفت که شایسته بود رهبران فلسطین برای بازگشایی کامل گذرگاه و تسهیل در تردد مسافران اعمال فشار می کردند.

فراخوان صهیونیست ها برای یورش گسترده به مسجد الاقصی

سایت های اسرائیلی طی فراخوانی از شهرک نشینان صهیونیست خواستند تا عصر فردا پنج شنبه از مکان ترور ناکام «یهودا گلیک» خاخام افراطی به سمت مسجد الاقصی راهپیمایی کنند.
این یورش صهیونیست ها با حمایت تعداد زیادی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت و شهرک نشینان تصمیم دارند با یورش به مسجد الاقصی برای سلامتی گلیک دعا کنند.
هفته گذشته «معتز حجازی» اسیر آزاده فلسطینی به سمت گلیک تیراندازی کرده و وی را به شدت زخمی کرد و نیروهای اشغالگر نیز معتز را به شهادت رساندند.

ابومرزوق: عباس به مشکلات نوار غزه اعتنا نمی کند

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" گفت: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با خشونت با مردم نوار غزه برخورد می کند و به مشکلات آنان توجهی نمی کند.
دکتر "موسی ابومرزوق" طی اظهاراتی که آن را در صفحه خود بر روی پایگاه ارتباط اجتماعی "فیس بوک" منتشرکرد، تاکید کرد: اصرار دولت وفاق ملی بر تداوم اخذ مالیات از سوخت منجر به ناتوانی در تامین هزینه های آن می شود و به تبع آن ساعت قطع برق افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: طفره رفتن از یکپارچه سازی نهادها و عدم پرداخت حقوق کارمندان اقدامی غیر منطقی و غیر موجه است.
وی از عباس خواست تا در اظهارات تکراری خود مبنی بر احساس مسئولیت دولت وفاق ملی در قبال مردم نوار غزه و همچنین در سخنان همیشگی خود در مورد امنیت تجدید نظر کند.
وی یادآور شد: خود عباس پافشاری می کرد که پرونده امنیتی به مرحله پس از برگزاری انتخابات موکول شود.

هاآرتص: اسرائیل فلسطینیان را مجازات میکند

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیلی مجازات های خود علیه فلسطینیان را به دلیل مشارکت آنها در اعتراضات و درگیری های اخیر شده بخشیده است و تخریب خانه ها و مصادره مایملک فلسطینیان، تحمیل مالیات ها به خانواده های فلسطینی و جریمه نقدی آنها به بهانه های واهی از جمله این مجازات هاست.
بر اساس این گزارش، این مجازات ها با هماهنگی کامل بین شهرداری، پلیس و موسسه بیمه ملی و اداره مالیات انجام می شود و پلیس لیستی از اسامی شرکت کنندگان در اعتراضات و درگیری ها را در اختیار این موسسات قرار داده است.
به نوشته این روزنامه، در همین راستا بولدوزرهای رژیم صهیونیستی روز گذشته دو خانه در سلوان را به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب کردند.
بر اساس این گزارش، اعمال این مجازات ها تا حدی رسیده است که صهیونیست ها حتی رهگذران فلسطینی را به بهانه های مختلف جریمه می کنند و در همین رابطه یکی از ساکنان قدس می گوید که نیروهای پلیس اسرائیل وی را توقیف و پس از بازجویی و بررسی کارت شناسایی اش، به بهانه اینکه وی پوست تخمه را به خیابان انداخته است، یک مسئول ناظر شهرداری را فراخوانده و برای وی برگه پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 475 شکل صادر کردند.

انتهای پیام/ک.ف

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار